Pozbud wraz z partnerem – spółką Mag-Train – zmodernizuje oraz dokona napraw okresowych i przeglądów 14 wagonów PKP Intercity. Konsorcjum jest na dobrej drodze do zdobycia kolejnych kontraktów. To stosunkowo nowy gracz na tym rynku.
Już w maju informowaliśmy o tym, że konsorcjum Pozbudu i Mag-Train złożyło najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu przetargowym na modernizację 14 wagonów 111Alux i 112Alux. Jest już pewne, że to zlecenie trafi do tych firm. Nowy gracz na krajowym rynku napraw i modernizacji będzie odpowiedzialny za modernizację pięciu wagonów 2 klasy 111A Lux z późniejszym przeglądem P3, oraz wagonów 9 wagonów 112A Lux (klasa 1), również z pracami P3. Pozbud i Mag-Train złożył też korzystną ofertą na modernizację 90 wagonów 111A i 141A z wymianą wózków na nowe. Walczy także o kontrakt na modernizację wagonów Z1.
Piszemy o tym tu.Jak poinformowały spółki w komunikacie, konsorcjum planuje udział w postępowaniach przetargowych organizowanych w ramach realizacji Planu rozwoju i inwestycji PKP Intercity na lata 2021-2030, zakładającego inwestycje, w tym inwestycje taborowe, na poziomie 19 mld zł.
– To dopiero pierwsze umowy, pracujemy nad kolejnymi. Podpisane kontrakty potwierdzają potencjał biznesowy segmentu przemysłu kolejowego w Grupie Pozbud. Jednocześnie segment ten wpisuje się w nasze strategiczne dążenie do zmniejszania śladu węglowego, do aktywności proekologicznych. Dlatego też rozwijamy produkcję energooszczędnych okien drewnianych, stawiamy też na projekty szeroko rozumianego segmentu OZE – podkreśla Łukasz Fojt, prezes zarządu Pozbudu.
- Porządkujemy organizację, optymalizujemy produkcję stolarki otworowej i dynamicznie rozwijamy sprzedaż. Kontynuujemy równolegle realizację wieloletniej umowy z zakresu budownictwa teletechnicznego, jaką wykonujemy w konsorcjum dla PKP PLK. To dwa główne obszary, zapewniające nam stabilny fundament dla rozwoju segmentu kolejowego i OZE, które mogą odgrywać główną rolę w przyszłości. Nowe segmenty to rynki o perspektywicznej wartości dziesiątek miliardów złotych. Nasza Grupa stoi obecnie przed szansami rozwoju, jakich nigdy dotąd nie miała – wskazuje prezes Fojt.
Wagony naprawiane będą w Chrzanowie, w miejscu gdzie działa spółka Mag-Train.