Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Mag-Train bliski kontraktu na modernizację 90 wagonów 111A i 141A

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
09-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Mag-Train bliski kontraktu na modernizację 90 wagonów 111A i 141A
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)Wagon 141A po modernizacji w Pesie
W kolejnym przetargu na wykonanie modernizacji wagonów należących do PKP Intercity nowy podmiot na polskim rynku – Mag-Train, złożył najkorzystniejszą ofertę.

Aktualizacja

Wbrew temu, co napisaliśmy w pierwszej wersji tekstu, wózki w wagonach nie będą starego typu. PKP Intercity wymaga montażu w nich nowych wózków z hamulcami tarczowymi.

Przedziałowe wagony do modernizacji

Przetarg na wykonanie napraw poziomu P5 i modernizacji dziewięćdziesięciu wagonów serii 141A i 111A, wraz z późniejszym przeglądem na poziomie P3, ogłoszono w listopadzie 2020 roku. 

Wagony podobnych do siebie serii 111A i 141A mają pozostać po zakończonych pracach wagonami przedziałowymi, z sześcioma miejscami w każdym z nich. Otrzymają ponadto klimatyzacje, system informacji pasażerskiej, automatyczne drzwi, toalety w układzie zamkniętym, monitoring, nowe okna i fotele. 

Według specyfikacji, wykonanie naprawy wraz z modernizacją wszystkich wagonów ma nastąpić nie później niż w terminie 30 miesięcy od dnia zawarcia umowy, zaś wykonanie przeglądu na 3. poziomie utrzymania wszystkich wagonów winno nastąpić po 18 miesiącach od wykonania naprawy na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją. Wykonawca zagwarantuje wykonanie przeglądu każdego z wagonów w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych (czas postoju wagonu w przeglądzie).

Do przetargu zgłosiły się dwa podmioty: poznański H. Cegielski i Mag-Train, który choć zarejestrowany jest w podwarszawskim Piasecznie, to naprawy wykonuje w Chrzanowie.

Cegielski chce za wykonanie modernizacji wagonów 494,8 mln zł. brutto. Daje gwarancje na pojazdy na 37 miesięcy. Mag-Train chce zmodernizować wagony znacznie taniej – za 391,7 mln złotych brutto i dać gwarancje na nie ważną przez 42 miesiące. To 4,35 mln zł. za jeden wagon po kompleksowej modernizacji. Obie firmy deklarują, że pojedynczy wagon zbudują w 95 dni. Tylko oferta Mag-Train mieści się w kosztorysie, który określono na 424,5 mln zł. brutto.

To już drugi przetarg na wykonanie prac na 90 111A i 141A. Jedyna oferta Cegielskiego w poprzednim opiewała na 515,7 mln złotych. PKP Intercity jej nie przyjęło.

Warto pamiętać, że Mag-Train czeka na korzystne dla siebie rozstrzygnięcie przetarg na modernizację wagonów czternastu Alux. Przetarg, w którym koperty z ofertami otwarto z końcem grudnia 2020, do dziś nie doczekał się podpisania umowy.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5