Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Magistrala E30 znów jednotorowa. Powstaje Oława Zachodnia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
07-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PAP/Rynek-lotniczy.pl/PPL

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Magistrala E30 znów jednotorowa. Powstaje Oława Zachodnia
Fot. .facebook.com/maro757575/?locale=pl_PLBudowa przystanku w Oławie Zachodniej już się zaczyna
Ledwie zakończyły się prace przy mostach w Opolu, a już zapowiedziano kolejne na Dolnym Śląsku, które ponownie ograniczą przepustowość linii, która tak bardzo jej potrzebuje. Ruszają prace przy przystanku Oława Zachodnia.

Niedługo nacieszą się maszyniści, przewoźnicy i pasażerowie możliwością jazdy po dwóch torach między Opolem a Wrocławiem, na magistrali E30. Ledwie uruchomiono możliwości przejazdu po mostach w Opolu, a już w marcu zaczną się prace, które będą uciążliwe dla ruchu pociągów. Chodzi o budowę przystanku Oława Zachodnia. PLK pociesza, że w toku rozmów z wykonawcą opracowano taki sposób prowadzenia prac, które z dwutorowej linii uczynią jednotorową „tylko” przez 5 miesięcy.

– Budowa nowego przystanku Oława Zachodnia została zaplanowana w taki sposób, aby ograniczyć zmiany w komunikacji. Wprowadzona przez wykonawcę technologia robót, skróci czas występowania zmian w komunikacji z zakładanych wcześniej 8 miesięcy, do ostatecznie 5 miesięcy. Utrzymana zostanie przejezdność linii. Ruch po jednym torze będzie prowadzony od marca do czerwca oraz w listopadzie. Ostatnie zamknięcie jednego z torów nastąpi w marcu 2025 r. Oddanie przystanku do użytku dla podróżnych planowane jest w połowie 2025 r.– napisał Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych.

PKP PLK na wniosek samorządu zrealizują budowę przystanku Oława Zachodnia w ramach rządowego Programu Przystankowego. Nowe perony mają pozwolić pasażerom na lepszą komunikację w kierunku Wrocławia i Opola. Perony będą dostosowane do osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Wyższy poziom bezpieczeństwa i sprawniejsze dojście na pociąg zagwarantuje także szerokie na 6 metrów przejście pod torami.

Zamknięcie toru w Oławie będzie skutkować wydłużeniem czasu przejazdu dla niektórych pociągów z Wrocławia do Opola i Katowic, a także Warszawy. Np. Pendolino z Wrocławia do Warszawy zamiast w czasie 3:37 pojedzie w 3:49 (składa się na to także sytuacja ruchowa na węźle warszawskim).

Postępy przy inwestycji można obserwować na profilu "Nowy przystanek kolejowy Oława Zachodnia" na Facebooku, skąd pochodzi zdjęcie ilustrujące ten artykuł.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nieuprawnione użycie Radiostop. Tak źle jeszcze nie było

Pasażer

Nieuprawnione użycie Radiostop. Tak źle jeszcze nie było

Łukasz Malinowski 08 lutego 2024

PLK: Koniec prac na torach między Poznaniem a Szczecinem w 2024 roku

Infrastruktura

PKP PLK odbuduje dwie mijanki na linii Ełk - Giżycko

Infrastruktura

Więcej pociągów dalekobieżnych w Ostrowie Wlkp.? Niewykluczone

Prawo i polityka

Wejherowo zaprojektuje węzeł Nanice

Infrastruktura

Wejherowo zaprojektuje węzeł Nanice

Przemysław Farsewicz 08 lutego 2024

Zobacz również:

Nieuprawnione użycie Radiostop. Tak źle jeszcze nie było

Pasażer

Nieuprawnione użycie Radiostop. Tak źle jeszcze nie było

Łukasz Malinowski 08 lutego 2024

PLK: Koniec prac na torach między Poznaniem a Szczecinem w 2024 roku

Infrastruktura

PKP PLK odbuduje dwie mijanki na linii Ełk - Giżycko

Infrastruktura

Więcej pociągów dalekobieżnych w Ostrowie Wlkp.? Niewykluczone

Prawo i polityka

Wejherowo zaprojektuje węzeł Nanice

Infrastruktura

Wejherowo zaprojektuje węzeł Nanice

Przemysław Farsewicz 08 lutego 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5