Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

LWZ: Oferta dla kolei, tramwajów i metra

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
27-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
LWZ: Oferta dla kolei, tramwajów i metra
fot. PKP PLK
Płyty gumowe na przejazdach kolejowo-drogowych oraz kozły oporowe z systemami hydraulicznymi cieszą się coraz większą popularnością. Widać to także po zainteresowaniu stoiskiem LWZ na tegorocznych gdańskich targach – mówi przedstawiciel firmy na targach Trako 2017 Filip Lewandowski. Firma zajmuje się świadczeniem specjalistycznych usług w budownictwie kolejowym oraz tramwajowym.

Firma powstała w ubiegłym roku, więc na targach Trako jest obecna po raz pierwszy. – Choć to dopiero początek pierwszego dnia imprezy, nasze stoisko cieszy się dość dużym zainteresowaniem – mówi Lewandowski. Odwiedzający najczęściej pytają o elementy przejazdów typu Strail. Jest to rozwiązanie przejazdów kolejowo-drogowych bezrowkowych z nawierzchnią gumową. – Zamawiający chętnie stosują je w dużych miastach. Podstawową zaletą jest zwiększona trwałość. Zużywalność rowków i podatność na inne zniszczenia jest o wiele mniejsza, niż w przypadku skrzyżowań z torem wykonanych z asfaltu lub płyt betonowych – informuje przedstawiciel LWZ. Deklarowana minimalna trwałość wynosi milion przejazdów, jednak – jak twierdzi reprezentant firmy – przeprowadzone testy nie wykazały żadnych zniszczeń nawet po 1,1 mln przejazdów.

– Oprócz tego oferowany przez nas produkt, którego jesteśmy wyłącznym dostawcą na terenie Polski, umożliwia łatwy przejazd rowerzystom. To ważne udogodnienie życia w mieście – podkreśla Lewandowski. W ofercie znajdują się wersje droższe i tańsze, projektowane z myślą o ruchu samochodów ciężarowych oraz osobowych, a także przeznaczone tylko dla przechodniów – również z myślą o dużych ośrodkach. Przejazdy Strail były dość powszechnie stosowane w polskich miastach – między innymi w Gdańsku – od kilku lat. Ich zalety dostrzeżono tam jeszcze przed rozpoczęciem działalności LWZ.

Pracownicy stoiska otrzymują także pytania o kozły oporowe firmy Rawie. – Zainteresowaniem cieszy się wykorzystany w nich układ hydrauliczny, który eksponujemy na wystawie. Służy on do zatrzymywania taboru przy małych prędkościach. Proces zatrzymania odbywa się wtedy bez wykorzystania elementów hamujących w pojeździe – wyjaśnia Lewandowski. Również w tym wypadku jedynym dostawcą na terenie naszego kraju jest LWZ. – Kozły są przeznaczone do montowania zarówno na stacjach kolejowych (za przykład mogą posłużyć Oborniki Śląskie), jak i na bocznicach przemysłowych czy w zakładach utrzymania taboru, a także np. w metrze. Sztandarowym przykładem zastosowania w Polsce jest właśnie warszawskie metro, dla którego wykonaliśmy urządzenia specjalnie pod zamówienie – mówi nasz rozmówca.

Mimo że szczyt inwestycyjny w obecnej unijnej perspektywie budżetowej jeszcze nie nadszedł, firma nie narzeka na brak zamówień. – Planujemy nadal rozwijać działalność – deklaruje Lewandowski, odmawiając jednak odpowiedzi na szczegółowe pytania. Firma oferuje usługi także w zakresie infrastruktury tramwajowej, jednak przynajmniej na razie w portfelu zamówień stanowią one mniejszość.

Siedziba LWZ znajduje się w Żórawinie w województwie dolnośląskim. Powstanie firmy było inwestycją niemieckiej firmy Leonhard Weiss GmbH. W ofercie firmy, oprócz dystrybucji elementów wymienionych powyżej, znajdują się prace torowe, takie jak spawanie termitowe, zgrzewanie szyn, podbijanie torów czy stabilizacja podsypki.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KZN Bieżanów podsumowały targi Trako 2017

Infrastruktura

KZN Bieżanów podsumowały targi Trako 2017

inf. prasowa 05 października 2017

KZN Bieżanów na Trako 2017

Biznes

KZN Bieżanów na Trako 2017

Redakcja 27 września 2017

Czy branża kolejowa ma w Europie trudniej niż drogowa?

Biznes

Elektryczny Gagarin odkryciem Trako. „Tego nikt się nie spodziewał”

Tabor i technika

Zobacz również:

KZN Bieżanów podsumowały targi Trako 2017

Infrastruktura

KZN Bieżanów podsumowały targi Trako 2017

inf. prasowa 05 października 2017

KZN Bieżanów na Trako 2017

Biznes

KZN Bieżanów na Trako 2017

Redakcja 27 września 2017

Czy branża kolejowa ma w Europie trudniej niż drogowa?

Biznes

Elektryczny Gagarin odkryciem Trako. „Tego nikt się nie spodziewał”

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5