PKP Polskie Linie Kolejowe intensywnie przebudowują trasę Łuków – Lublin Północny. Zakończonych zostało już ok. 70% robót. Efektem prac będzie dogodne połączenie wykorzystywane podczas modernizacji linii Warszawa – Lublin. Pierwsze pociągi wjadą na tory w połowie tego roku.
Przebudowa trasy Łuków – Parczew – Lubartów – Lublin (linia nr 30) zapewni sprawny przejazd pociągów dalekobieżnych podczas
modernizacji linii numer 7 Warszawa – Lublin. Stopień zaawansowania prac na linii objazdowej wynosi ok. 70%. Między Łukowem a Parczewem przebudowane zostały wszystkie z 21 obiektów inżynieryjnych i 14 rozjazdów. Wykonawca wymienił 70 z 90 km szyn, 60 z 75 tysięcy podkładów. Trwa remont 28 przejazdów kolejowo-drogowych. Do połowy roku wszystkie roboty zostaną zakończone – informuje PKP PLK.
Zakończyły się już zasadnicze roboty na odcinku Lubartów – Parczew. Wykonawca przebudował 25 km torów, wymienił 25 tys. podkładów oraz poprawił stan przejazdów kolejowo-drogowych. Do końca maja tego roku podłączony zostanie nowy system sterowania ruchem kolejowym. Wartość wszystkich robót to ponad 110 mln zł. Więcej na ten temat zakresu
można przeczytać tutaj.
W 2013 roku zrealizowane zostały warte ponad 50 mln zł prace na odcinku Lubartów – Lublin Północny. PLK zmodernizowały 25 km torów, przebudowały 10 przejazdów kolejowo-drogowych, zainstalowały nowoczesny system telekomunikacyjny oraz zbudowały nowe, zadaszone perony w Wandzinie, Niemcach, Ponikwodzie, Lublinie, Zadębiu i Rudniku. W 2017 roku PKP Polskie Linie Kolejowe
przywrócą do ruchu łącznicę omijającą stację Rejowiec.