Województwo lubuskie właśnie ogłosiło postępowanie dotyczące przeprowadzenia napraw poziomu P4 i P5 w trzech swoich spalinowych jednostkach. Mowa o pojazdach z rodziny SA133, SA137 oraz SA139.
Zamówienie opiewa na naprawę poziomu P5 pojazdu SA133-003, a także naprawy poziomu P4 w przypadku pojazdów SA137-005 oraz SA139-004. Zadanie podzielono na trzy części, oddzielną dla każdego pojazdu tak więc każdy z zainteresowanych wykonawców, może złożyć swoją ofertę zarówno na jedną, jak i na wszystkie części postępowania.
Zadanie numer jeden dotyczy pojazdu SA133-003, a dokładniej jego naprawy na poziomie P5. Poza standardowymi czynnościami dla przeglądu P5, spalinowa jednostka ma także otrzymać tempomat i dodatkowe wygłuszenia systemu hydraulicznego wentylatora chłodnic.
Drugie zadanie dotyczy pociągu SA137-005, a więc jedynego takiego modelu, należącego do województwa lubuskiego. W Lubuskiem kursują także dwa inne pociągi z tej rodziny, lecz należą bezpośrednio do przewoźnika obsługującego tamtejsze połączenia, a więc Polregio. Zakres naprawy tej jednostki poza standardowymi czynnościami przy naprawie poziomu P4, to m.in. montaż oświetlenia LED, wyposażenie pociągu w dodatkowe oświetlenie awaryjne, czy też chociażby wygłuszenie luku rewizyjnego powerpack-a.
Ostatnim pojazdem kierowanym na naprawy jest Link, oznaczony numerem 004. W tym przypadku zamawiający chciałby, aby w spalinowym zespole trakcyjnym pojawił się uchwyt na tablet dla maszynisty, zmienił się system monitoringu wizyjnego, czy też poprawił się dostęp do niektórych elementów konstrukcyjnych pojazdu.
Naprawa każdego z trzech spalinowych zespołów trakcyjnych ma zostać wykonana w przeciągu 100 dni. Aby wystartować w postępowaniu, wykonawca musi wykazać, że okresie 3 ostatnich lat, wykonał co najmniej jedno zadanie polegające na przeprowadzeniu naprawy poziomu P3 lub P4, a wartość tej naprawy nie była mniejsza niż milion złotych. Oferty w postępowaniu można składać do 26 lipca bieżącego roku, a o wyborze zdecydują cena - 60%, a także termin wykonania usługi liczony dla jednego pojazdu - 30% oraz okres udzielonej gwarancji - 10%.
Sprawnego taboru spalinowego w Lubuskiem nigdy nie jest za wiele.
Operator w tym województwie ma problemy z obsługą powierzonych mu "spalinowych" linii. Ostatnio pociągi nie dojeżdżały np. do Gorlitz, tylko do polskiego Zgorzelca, ponieważ Polregio zabrakło pojazdów, które mogłyby wjechać na teren Niemiec.