Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Lubuskie: Sytuacja taborowa Polregio lepsza, ale problemy trwają

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Data publikacji:
18-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
19-07-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Lubuskie: Sytuacja taborowa Polregio lepsza, ale problemy trwają
fot. Dariusz Żaruk, SM42.plLubuski SA105
Polregio zapewnia, że sytuacja taborowa w województwie lubuskim ulega systematycznej poprawie. Przyznaje jednocześnie, że wciąż regularnie dochodzi do odwołań kursów obsługiwanych planowo pojazdami spalinowymi. Problemów podróżnych ma nie potęgować uruchomienie w okresie wakacyjnym dodatkowych połączeń do Łagowa i Wierzbna.

Problemy taborowe lubuskiego zakładu Polregio opisujemy na naszych łamach od wielu miesięcy. W związku z niewystarczającą liczbą sprawnych pojazdów spalinowych regularnie dochodzi tam do poważnych zakłóceń w ruchu, zwłaszcza na liniach niezelektryfikowanych. Zarząd ogólnopolskiego przewoźnika zapewniał o podejmowaniu działań mających pozwolić na wyjście z kryzysu. Choć przyniosły one pewne rezultaty, podróżni wciąż nie mogą być pewni, czy ich pociąg przyjedzie.

Polregio zmienia organizację napraw

– Aktualnie PR Zielona Góra eksploatuje 20 pojazdów spalinowych z ważnym świadectwem. Aby w pełni zrealizować obecny rozkład jazdy, niezbędne jest posiadanie 17 pojazdów spalinowych. Ponadto do obsługi tras wymagających elektrycznych zespołów trakcyjnych potrzebne jest dziewięć takich jednostek. Obecna liczba sprawnych pojazdów jest więc niewystarczająca – przyznaje Zespół Prasowy Polregio. Zapewnia jednocześnie, że podjęte zostały analizy techniczne mające pozwolić na zdiagnozowanie problemów występujących w poszczególnych pojazdach, a w rezultacie – na podniesienie ich sprawności.

Spółka podkreśla, że opracowała też szczegółowy harmonogram napraw, który skonstruowano tak, by minimalizować utrudnienia wynikające z czasowego odstawienia jednostek. – Zakład posiada też zabezpieczone podstawowe elementy, które są niezbędne do szybkich napraw. Ma to na celu przyspieszenie procesu napraw i ograniczenie przestojów – usłyszeliśmy. Trwają przeglądy poziomu P3 i P4 części zespołów trakcyjnych, po zakończeniu których sytuacja taborowa powinna się nieco ustabilizować.

Tabor od SKPL i DB Regio

Polregio zdecydowało się też na dzierżawę dwóch jednostek – SN83-003 i SN83-007. – Ponadto w porozumieniu z DB Regio połączenia relacji Żagań – Cottbus są realizowane [niemieckim] taborem VT646 – podkreśla operator. Mimo to średnio cztery do pięciu razy dziennie dochodzi do odwołań rozkładowych kursów z uwagi na brak taboru, który mógłby zostać wystawiony na dane połączenie.

Spółka przekonuje, że jeśli tylko jest to możliwe, organizowana jest wówczas autobusowa komunikacja zastępcza. – Zdarza się jednak sporadycznie brak możliwości zapewnienia komunikacji zastępczej, co może być spowodowane nagłymi i nieprzewidzianymi okolicznościami – zaznaczają służby prasowe Polregio. Wśród sukcesów na polu walki z kryzysem taborowym wymieniają one stabilizację sytuacji na węźle żagańskim, na linii Kostrzyn – Krzyż oraz pomiędzy Zieloną Górą i Guben.

Nowe linie weekendowe bez wpływu na pozostałe połączenia

– Obecnie problem występuje jeszcze na linii Zielona Góra Gł. – Gorzów Wielkopolski i Leszno – Głogów – wskazuje jednocześnie przewoźnik. Zaznacza, że liczba odwołań w perspektywie kilku ostatnich miesięcy uległa zmniejszeniu. Stało się to pomimo uruchomienia nowych sezonowych pociągów do Wierzbna i Łagowa. – Obsługa tych linii jest możliwa dzięki alokacji taboru z połączeń, które nie kursują w soboty, niedziele i święta – tłumaczy Zespół Prasowy Polregio.

Aktualizacja – 19.07.2024 r.

Jak poinformował nas dziś Zespół Prasowy Polregio, w lipcu sytuacja w województwie lubuskim uległa dalszej poprawie. – Działania podjęte w zakresie napraw taboru oraz wydzierżawienie dodatkowych jednostek przyczyniły się do poprawy stabilności oraz niezawodności usług. Regularne monitorowanie stanu technicznego pojazdów oraz lepsze planowanie napraw pozwoliły na ograniczenie liczby awarii i związanych z nimi odwołań połączeń. Dodatkowo powracające z długotrwałych napraw i przeglądów pojazdy zasilają park taborowy zakładu, co powoduje łącznie, że w coraz większej liczbie ostatnich dób eksploatacyjnych w lipcu 2024 r. Lubuski Zakład Polregio realizuje proces przewozowy bez odwołań pociągów – stwierdził przewoźnik.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Polregio nie kupi żadnego pociągu z KPO!

Tabor i technika

Polregio nie kupi żadnego pociągu z KPO!

Łukasz Malinowski 22 listopada 2024

Polregio podpisało umowę na Podlasiu

Prawo i polityka

Polregio podpisało umowę na Podlasiu

Redakcja 22 listopada 2024

Polregio rozważy zakupy taboru dwutrakcyjnego i hybrydowego

Tabor i technika

ED72 z Polregio do naprawy głównej. Przewoźnik szuka wykonawców

Tabor i technika

KPO odjeżdża Polregio. Jaki plan na zakup nowych pociągów?

Tabor i technika

Zobacz również:

Polregio nie kupi żadnego pociągu z KPO!

Tabor i technika

Polregio nie kupi żadnego pociągu z KPO!

Łukasz Malinowski 22 listopada 2024

Polregio podpisało umowę na Podlasiu

Prawo i polityka

Polregio podpisało umowę na Podlasiu

Redakcja 22 listopada 2024

Polregio rozważy zakupy taboru dwutrakcyjnego i hybrydowego

Tabor i technika

ED72 z Polregio do naprawy głównej. Przewoźnik szuka wykonawców

Tabor i technika

KPO odjeżdża Polregio. Jaki plan na zakup nowych pociągów?

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5