Partnerzy serwisu:
Pasażer

Lubuskie: Marszałek upomina Polregio. Problemy pozostają

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
30-09-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Lubuskie: Marszałek upomina Polregio. Problemy pozostają
fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
Prezes Polregio został upomniany przez lubuskiego wicemarszałka w związku z wyjątkowo częstymi odwołaniami pociągów spółki w regionie. Na spotkaniu omawiano też kwestię wysokości rekompensaty z budżetu województwa – informuje Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego. Samorząd regionu nie wyklucza powołania za kilka lat własnego przewoźnika kolejowego.

Jakość usług przewozowych realizowanych przez Polregio na zlecenie samorządu wiceszef tego ostatniego określił jako „niedopuszczalną”. – Opóźnienia pociągów są nie do przyjęcia, dlatego zażądałem rekompensat oraz skierowania do pracy dodatkowych szynobusów. Mieszkańcy Lubuskiego zasługują na punktualny i niezawodny transport i tego będę się domagał – zapowiedział wicemarszałek Sebastian Ciemnoczołowski, cytowany w komunikacie prasowym UMWL. Samorząd poważnie zastanawia się nad utworzeniem własnej spółki przewozowej, która mogłaby jednak rozpocząć obsługę linii w województwie dopiero po zakończeniu w 2030 r. wieloletniej umowy z Polregio.

Nie była to pierwsza rozmowa dyscyplinująca przeprowadzona przez władze regionu z przewoźnikiem. Wzmiankę o rekompensacie można odbierać jako groźbę potrącenia odszkodowań lub kar umownych za odwołania pociągów z kwoty wypłacanej Polregio za przewozy użyteczności publicznej.

W województwie lubuskim do poważnych zakłóceń w ruchu pociągów Polregio dochodzi regularnie od ponad roku (warto dodać, że podobne zjawiska występowały w tym oraz innych regionach także wcześniej). Powodem jest niewystarczająca liczba sprawnych pojazdów spalinowych. Przewoźnik wielokrotnie zapewniał, że podjął działania na rzecz poprawy sytuacji – wydzierżawił wagony motorowe od SKPL, poszukuje możliwości zakupu pojazdów używanych, uzgodnił z DB Regio obsługę połączeń granicznych niemieckim taborem, przyspieszył przetargi na utrzymanie pojazdów, a także sformował zastępczy skład wagonowy (widok dobrze znany z lat 90. XX wieku i pierwszej dekady obecnego stulecia: ciężka lokomotywa z pojedynczym wagonem).

Wszystkie te środki okazują się jednak niewystarczające: np. w lipcu bieżącego roku dni bez odwołań pociągów było zaledwie osiem. Polregio i Urząd Marszałkowski przerzucają się odpowiedzialnością za opóźnienia w wykonywaniu przeglądów i napraw pojazdów spalinowych.

Niedawne wprowadzenie do eksploatacji spalinowo-elektrycznego zespołu trakcyjnego FPS Plus nie było w stanie odwrócić negatywnej tendencji. Propozycję systemowych rozwiązań problemu przygotowała na początku roku Fundacja ProKolej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Uszkodzone pociągi KD. Jeden ostrzelany, drugi obrzucony kamieniami

Pasażer

Uszkodzone pociągi KD. Jeden ostrzelany, drugi obrzucony kamieniami

Koleje Dolnośląskie 02 października 2024

Koleje Wielkopolskie pojadą z Piły do Krzyża

Pasażer

Koleje Wielkopolskie pojadą z Piły do Krzyża

Kasper Fiszer 28 września 2024

Lubuskie chce mieć więcej pociągów dwutrakcyjnych

Tabor i technika

Pociąg Zielona Góra – Berlin wróci do rozkładu

Pasażer

Zielona Góra – Berlin: Niemcy nie chcą połączenia

Pasażer

Zobacz również:

Uszkodzone pociągi KD. Jeden ostrzelany, drugi obrzucony kamieniami

Pasażer

Uszkodzone pociągi KD. Jeden ostrzelany, drugi obrzucony kamieniami

Koleje Dolnośląskie 02 października 2024

Koleje Wielkopolskie pojadą z Piły do Krzyża

Pasażer

Koleje Wielkopolskie pojadą z Piły do Krzyża

Kasper Fiszer 28 września 2024

Lubuskie chce mieć więcej pociągów dwutrakcyjnych

Tabor i technika

Pociąg Zielona Góra – Berlin wróci do rozkładu

Pasażer

Zielona Góra – Berlin: Niemcy nie chcą połączenia

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5