Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego ogłosił przetarg na modernizację pojazdu SA105-101 typu 213Ma. Przed rokiem podobny przetarg wygrała Pesa.
ZNTK Poznań w latach 2002-2007 wyprodukował siedem jednoczłonowych pojazdów SA105 Regio Tramp. Województwo lubuskie w ubiegłym roku ogłosiło przetarg na jednego z czterech (SA105-105). Przetarg wygrała Pesa.
Teraz przyszedł czas na naprawę kolejnego pojazdu. Przedmiotem ogłoszonego właśnie zamówienia jest usługa modernizacji pojazdu SA105-101 przy wykonaniu czynności z zakresu utrzymania naprawczego wg poziomu utrzymania 5 (PU5). Pojazd stanowi własność Województwa Lubuskiego, a jego użytkownikiem są Przewozy Regionalne.
Termin realizacji zamówienia to 75 dni roboczych. W ramach zamówienia wykonawca będzie musiał m.in. dokonać wymiany kół, łożysk osiowych oraz tarcz hamulcowych, montażu układu zasilania zewnętrznego 230 V i systemu wideorejestracji szlaku.
Województwo przewiduje też zabudowę nowego systemu monitoringu wnętrza, wymianę paneli ściennych, podłogi, oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego, drzwi i foteli. Pojawi się nowy system informacji pasażerskiej i system zliczania pasażerów. Zmodernizowana zostanie też kabina WC.
Już 10-11 marca w Warszawie odbędzie się kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. To największa i najbardziej prestiżowa konferencja w Środkowo-Wschodniej Europie, poświęcona rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. W tym roku podjęte zostaną tematy nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów kolejowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. Oficjalnym partnerem wydarzenia są Koleje Ukraińskie (UZ) - podczas konferencji będzie można nawiązać kontakt z ukraińskim rynkiem taborowym.
Więcej na temat konferencji.