Latami oczekiwana poprawa parametrów magistrali E30 pomiędzy Krakowem a Katowicami zakończy okres bardzo dobrego rozkładu jazdy dla miast takich jak Lubliniec. Projekt rozkładu jazdy dla stacji w tym mieście zakłada drastyczne zmniejszenie par połączeń między Wrocławiem a Krakowem.
Wygląda na to, że oferta dla pasażerów z Lublińca od 13 grudnia pogorszy się bardzo, przynajmniej jeśli chodzi o pociągi państwowej spółki PKP Intercity.
– Według wyszukiwarki portalpasazera.pl od 13 grudnia z 13 par pociągów TLK i IC na dobę, którymi dziś bezpośrednio można się z Lublińca dostać do Krakowa, zostaną tylko dwa i to jeszcze w odstępie 45 minut (z odjazdem o godzinie10.55 i o godzinie 11.38) – napisał poseł Andrzej Gawron do Ministerstwa Infrastruktury, prosząc ministerstwo o reakcję.
Poseł Gawron wie skąd biorą się zmiany w rozkładzie. Ich przyczyną jest powrót pociągów Wrocław – Kraków na najkrótszą trasę przez Katowice. Dotąd większość pociągów kursujących np. między Krakowem a Wrocławiem objeżdżała remontowany od wielu lat odcinek E30 do Katowic i jechała przez Częstochowę Stradom, Lubliniec i Opole. Andrzej Gawron zauważa, że drastyczne pozbawianie oferty dojazdu obniża poziom zbudowanego zaufania pasażerów do kolei i będzie skutkować koniecznością przerzucenia się na inne środki transportu.
– Dlatego zważywszy na te okoliczności zwracam się do pana ministra z pytaniem: Czy w następnym obowiązującym od 13 grudnia 2020 r. rozkładzie jazdy PKP dla Stacji Lubliniec istnieje możliwość utrzymania stabilnej oferty połączeń z Lublińca do Krakowa w ilości 4-6 par i w takcie 4-5 godzinnym? – pyta.
Odpowiedz ministerstwa optymistyczna nie jest. Nadziei na to obecnie nie ma i Lubliniec pozostanie z okrojonym i niedoskonałym rozkładem pociągów PKP Intercity w kierunku Krakowa, Opola i Wrocławia.
– Mieszkańcy Lublińca udający się w podróż do Krakowa będą mogli skorzystać z rozbudowanej oferty Kolei Śląskich na trasie Lubliniec – Katowice, a następnie dokonać przesiadki do pociągów uruchamianych przez PKP Intercity. Organizator, w miarę dostępnych środków budżetowych przeznaczonych na dotacje do przewozów międzywojewódzkich i międzynarodowych, będzie rekomendował przewoźnikowi zwiększenie liczby par pociągów pomiędzy Lublińcem a Krakowem w przyszłych rozkładach jazdy – napisał Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.