Województwo Lubelskie zaakceptowało wartą 208 mln zł netto ofertę Przewozów Regionalnych na przewozy w latach 2014-2016. Była to jedyna oferta, która wpłynęła w zorganizowanym przez województwo przetargu.
Oferta Przewozów Regionalnych była sprawdzana przez urzędników z Lublina od października. Jej wartość była równa zakładanej przez UMWL kwoty dopłaty. W końcu na początku stycznia Urząd Marszałkowski zaakceptował ofertę i udzielił zamówienia Przewozom Regionalnym.
Maksymalne stawki rekompensaty w latach 2014-16 zaproponowane przez Przewozy Regionalne wynoszą: w 2014 r. – 20,46 zł/pockm, w 2015 r. – 20,87 zł/pockm, a w 2016 r. – 21,36 zł/pockm. Województwo zakłada, że łączna praca eksploatacyjna w latach 2014 – 2016 wyniesie około 9,9 mln. pockm, w tym: w 2014 r. ok. 3,150 tys. pockm, w 2015 r. ok. 3,290 tys. pockm i w 2016 r. ok. 3,500 tys. pockm. Trakcją spalinową będzie obsługiwana mniej niż połowa pracy eksploatacyjnej.
W 2014 r. województwo planuje przewozy na następujących liniach kolejowych: nr 7 (Dorohusk - Chełm - Rejowiec - Lublin Dęblin/Warszawa), nr 2 (Łuków - Terespol), nr 26 (Dęblin - Łuków), nr 68 (Lublin - Kraśnik - Stalowa Wola/Rzeszów), nr 69 (Lublin/Rejowiec - Zawada - Bełżec/Jarosław), nr 72 (Zawada - Zamość), nr 581 (Lublin/Świdnik - Świdnik Port Lotniczy), nr 30 (odcinek: Lublin - Lubartów) oraz w strefie transgranicznej (Terespol - Brześć).
Co ciekawe, od 2015 roku województwo planuje organizację ruchu pociągów na odcinku: Lubartów - Parczew, a od 2016 roku - przejście na całoroczną obsługę linii Zamość – Bełżec/Jarosław. Ruch pociągów odbywa się na tym ostatnim odcinku tylko w okresie wakacyjnym i weekendu majowego. Umowa przewiduje też ewentualny powrót pociągów kursujących poza granice województwa, np. do Rzeszowa.