Trwają intensywne prace między Kraśnikiem a Zaklikowem. Efektem jednej z większych inwestycji realizowanych na terenie makroregionu Polski Wschodniej będzie modernizacja infrastruktury wraz z elektryfikacją jednotorowej linii nr 68.
Jedną z najważniejszych inwestycji we wschodniej części kraju jest przebudowa linii nr 68 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów oraz linii nr 565 Charzewice – Stalowa Wola Rozwadów Towarowy. Przedsięwzięcie o szacowanej wartości 462,6 mln zł (według Krajowego Programu Kolejowego) zakłada m.in. elektryfikację trasy oraz przebudowę istniejącej infrastruktury. Efektem inwestycji będzie poprawa bezpieczeństwa przewozów i skrócenie czasu przejazdu pociągów. Ma również przynieść likwidację ograniczeń eksploatacyjnych. Pasażerowie zyskają wyższą jakość infrastruktury pasażerskiej – perony będą wyższe i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Zakłada się, że prace potrwają do końca obowiązywania bieżącego roku.
Inwestycja skutkuje odcinkowym zamknięciem trasy dla przewoźników. Pasażerowie muszą korzystać z pojazdów komunikacji zastępczej, a przewoźnicy towarowi z tras objazdowych. Obecnie zamknięty jest odcinek Kraśnik – Zaklików, na którym trwają intensywne roboty torowe. Stopień zaawansowania prac w kilku punktach trasy, głównie na stacjach: Kraśnik, Rzeczyca, Szastarka i Zaklików, można obejrzeć na zamieszczonych zdjęciach.