Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest przetarg na projekt Kolej Plus do Zamościa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
18-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-06-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest przetarg na projekt Kolej Plus do Zamościa
fot. Rafał Jasiński
PKP PLK ogłosiły przetarg na zaprojektowanie inwestycji z programu „Kolej Plus” – modernizacji fragmentów linii 69 i 72 oraz budowy między nimi łącznicy omijającej stację Zawada. Trasa ma zostać w całości zelektryfikowana. Cel to przyspieszenie pociągów, zwłaszcza – pasażerskich, między Lublinem a Zamościem.

Objęty zamówieniem odcinek linii 69 (Rejowiec – Zawada) liczy ok. 51 km długości, a linii 72 (Zawada – Zamość Szopinek) – 11,5 km. Przewidziano też wykonanie prac na 1,6-kilometrowej łącznicy 563 Rejowiec Zachodni – Rejowiec Południowy. Nowo wybudowana, omijająca Zawadę łącznica Płoskie – Siedliska (1,9 km) ma otrzymać numer 630.

Szybciej z Zamościa do Lublina

Po zakończeniu inwestycji – w roku 2029 – czas przejazdu na trasie Zamość Wschód – Rejowiec – Lublin Główny ma się skrócić o 20 minut (obecnie najszybszy pociąg regionalny na odcinku Lublin Główny - Zamość jedzie w czasie 1:54, a IC Górski w 1:57)licen Prędkość maksymalna ma wynosić 120 km/h dla pociągów pasażerskich (najwyższa wartość, na jaką pozwala obecna geometria linii) i 80 km/h dla towarowych. W opisie przedmiotu zamówienia zastrzeżono istnienie lokalnych ograniczeń. Założony maksymalny nacisk na oś to 221 kN. Cały odcinek, wraz z obiema łącznicami, zostanie zelektryfikowany. Perony na stacjach i przystankach (lokalizacja niektórych z nich zostanie zmieniona) mają mieć długość 150 m (z możliwością ewentualnego wydłużenia) i wysokość 76 cm nad główką szyny.

Częścią inwestycji będzie budowa nowych przekaźnikowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym z komputerowym odwzorowaniem (wraz z dostosowaniem urządzeń zewnętrznych na stacji Krasnystaw Fabryczny) i remont urządzeń SRK na pozostałych posterunkach ruchu. Przewidziano likwidację niektórych przejazdów kolejowo-drogowych.

Nawierzchnia staroużyteczna i prefabrykacja

Zgodnie z nowymi wytycznymi Ministerstwa Infrastruktury dla PKP PLK projektant ma podczas planowania technologii przewidzieć wykorzystanie maszyn wysokowydajnych. Jeśli konieczne okaże się wykonanie nowych obiektów inżynieryjnych, należy wziąć pod uwagę ich nasuwanie bądź zastosowanie prefabrykacji. PKP PLK wymaga też uwzględnienia w projekcie częściowego wykorzystania staroużytecznej nawierzchni torowej, wymienionej podczas prac utrzymaniowych prowadzonych przez ZLK w Lublinie.

Zamawiający oczekuje przygotowania koncepcji programowo-przestrzennej, projektów budowlanych wraz z dokumentacją geotechniczną i geologiczno-inżynierską, a także materiałów niezbędnych do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji oraz pozwolenia na budowę. Prawo opcji obejmuje pełnienie nadzoru autorskiego. Autorzy opracowania będą musieli wziąć pod uwagę koordynację z planowanymi przez Centralny Port Komunikacyjny nowymi liniami 54 i 56 na odcinkach Trawniki – Krasnystaw Miasto, Wólka Orłowska – Zamość i Zamość – Tomaszów Lubelski – Bełżec – choć inwestycje te, podobnie jak większość komponentu kolejowego CPK, będą dopiero przedmiotem weryfikacji.

Jedna z pięciu inwestycji w regionie

Jedynym kryterium udzielenia zamówienia jest cena. Wadium wynosi 160 tys. zł. Oferty można składać do godziny 10 22 lipca.

Województwo lubelskie jest największym beneficjentem programu „Kolej Plus”. Według wciąż aktualnych planów na jego terenie będzie realizowanych aż pięć wchodzących w jego skład inwestycji – choć zasadność niektórych bywa kwestionowana ze względu na niskie prognozy przewozów. Prace na liniach 69 i 72 planowano jednak na długo przed ogłoszeniem programu. Umowę na opracowanie studium wykonalności PKP PLK podpisały w roku 2017. Gotowa jest również inwentaryzacja przyrodnicza.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn zapowiada przetarg na tramwaje z KPO

Zintegrowany transport

Olsztyn zapowiada przetarg na tramwaje z KPO

Przemysław Farsewicz 19 czerwca 2024

Zobacz również:

Kolej Plus: Łomża bez złotych klamek

Infrastruktura

Kolej Plus: Łomża bez złotych klamek

Jakub Madrjas 17 kwietnia 2024

Lubsko: Jest najkorzystniejsza oferta na projekt Kolej Plus

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Olsztyn zapowiada przetarg na tramwaje z KPO

Zintegrowany transport

Olsztyn zapowiada przetarg na tramwaje z KPO

Przemysław Farsewicz 19 czerwca 2024

Zobacz również:

Kolej Plus: Łomża bez złotych klamek

Infrastruktura

Kolej Plus: Łomża bez złotych klamek

Jakub Madrjas 17 kwietnia 2024

Lubsko: Jest najkorzystniejsza oferta na projekt Kolej Plus

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5