Zakład Linii Kolejowych w Lublinie prowadzi prace dostosowujące infrastrukturę kolejową do uruchomienia połączeń pasażerskich na trasie Lubartów – Parczew. Zarządca infrastruktury przygotowuje 5 nowych, tymczasowych miejsc do wsiadania oraz tor do prędkości 80 km/h.
Zygmunt Osiak, Dyrektor ds. technicznych Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie potwierdza, że od ostatniego dnia września na trasę Parczew – Lubartów wrócą pociągi pasażerskie. W ramach przygotowań tutejsza jednostka wykonawcza PKP PLK prowadzi intensywne prace przygotowawcze. Powstaną dwa nowe przystanki w Lubartowie (Lubartów Lipowa i Lubartów Słowackiego), jeden w Parczewie przy ul. Kolejowej oraz w miejscowościach: Zabiele i Pałecznica. Obiekty te są realizowane na wnioski i przy współudziale zainteresowanych samorządów – UM Lubartów i Parczew, oraz Wójta Gminy Niedźwiada. Do ich budowie wykorzystane są materiały staroużyteczne, odzyskane ze zmodernizowanego niedawno odcinka Lubartów – Lublin linii nr 30. Perony te będą oświetlone, niektóre z nich będą dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych i być może wyposażone w (odzyskane z innych miejsc) wiaty przystankowe. Jak podkreśla Zygmunt Osiak, wznoszone obiekty mają charakter tymczasowy i będą funkcjonowały do czasu zakładanej modernizacji odcinka Łuków – Lubartów „trzydziestki”.
Natomiast głównie ze względu na brak dojścia do peronu oraz potoku podróżnych nie będzie obsługiwany przystanek osobowy Szczekarków. Nie są to jedyne prace realizowane na tym odcinku. Do końca września zostanie wymienionych 500 podkładów na odcinku Lubartów – Brzeźnica Bychawska. Po wykonaniu tych prac szynobusy będą mogły przemieszczać się między Lubartowem a Parczewem z prędkością 80 km/h. Ponadto wspólnie z Zarządem Dróg Powiatowych w Lubartowie naprawiane są 3 przejazdy kolejowe. W ramach prac na przejazdach w Zabielu, Brzeźnicy Bychawskiej oraz w ciągu drogi Tarło – Berejów m.in. zabudowane zostaną płyty małogabarytowe typu Mirosław oraz nowa nawierzchnia torowa, wyasfaltowane będą podjazdy.