W tym roku kontynuowany jest remont linii nr 26 na odcinku Łuków – Dęblin. Po jego wykonaniu być może uda się tam wprowadzić prędkość 120 km/h dla pociągów osobowych. W trakcie inwestycji przygotowane zostaną place także ogromne place pod przeładunek kamienia.
W tym roku kontynuowane są roboty remontowe między wymienionymi stacjami, których celem jest poprawa stanu technicznego omawianej linii.
- Na 10 km wykonujemy wymianę nawierzchni z wykorzystaniem elementów staroużytecznych, pozyskanych z linii E65. Na pozostałym odcinku ograniczamy się do przesiania tłucznia, poprawienia podsypki i podbicia torów – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Zygmunt Osiak, dyrektor ds. technicznych Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie. - Zadanie to realizowane jest ze środków Funduszu Kolejowego i własnych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A - dodaje.
Jak informuje Zygmunt Osiak dodatkowo na tym odcinku zostaną zmodernizowane dwa przejazdy kolejowe. Za te inwestycje odpowiedzialny jest lubelski oddział Centrum Realizacji Inwestycji Spółki. Zadanie to jest realizowane w ramach projektu dofinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego.
Efektem realizowanych od ubiegłego roku prac ma być możliwość zwiększenia dopuszczalnej prędkości dla pociągów osobowych kursujących między Łukowem a Dęblinem do 120 km/h.
- Dzięki pomocy Centrali Spółki i dobrej współpracy z Zakładem Maszyn Torowych w Krakowie powinno nam się udać doprowadzić tą linię do takiego stanu – zapewnia Zygmunt Grzechulski, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie.
Jak informuje Zygmunt Grzechulski podczas remontu linii nr 26 przebudowane zostaną stacje Ryki i Okrzeja w celu przygotowania punktów przeładunku kruszyw.
- Obecnie obserwujemy największy wzrost przewozów kruszywa. Dla odbiorców udostępniamy place czy tory, z których można przewiezione wagonami kruszywa przeładowywać na samochody. Ten ruch obserwujemy w rejonach większych inwestycjach dróg, w szczególności w rejonie obu stacji – wyjaśnia dyrektor ZLK w Lublinie.
W ciągu omawianej linii nowe zabezpieczenie antykorozyjne zyska most na Wiśle. Inwestycja ma zakończyć się najpóźniej do końca października przyszłego roku.