Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Lubelskie: Poprawianie linii nr 26

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
23-05-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jar, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Lubelskie: Poprawianie linii nr 26
W tym roku kontynuowany jest remont linii nr 26 na odcinku Łuków – Dęblin. Po jego wykonaniu być może uda się tam wprowadzić prędkość 120 km/h dla pociągów osobowych. W trakcie inwestycji przygotowane zostaną place także ogromne place pod przeładunek kamienia.

W tym roku kontynuowane są roboty remontowe między wymienionymi stacjami, których celem jest poprawa stanu technicznego omawianej linii.

- Na 10 km wykonujemy wymianę nawierzchni z wykorzystaniem elementów staroużytecznych, pozyskanych z linii E65. Na pozostałym odcinku ograniczamy się do przesiania tłucznia, poprawienia podsypki i podbicia torów – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Zygmunt Osiak, dyrektor ds. technicznych Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie. - Zadanie to realizowane jest ze środków Funduszu Kolejowego i własnych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A - dodaje.

Jak informuje Zygmunt Osiak dodatkowo na tym odcinku zostaną zmodernizowane dwa przejazdy kolejowe. Za te inwestycje odpowiedzialny jest lubelski oddział Centrum Realizacji Inwestycji Spółki. Zadanie to jest realizowane w ramach projektu dofinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego.

Efektem realizowanych od ubiegłego roku prac ma być możliwość zwiększenia dopuszczalnej prędkości dla pociągów osobowych kursujących między Łukowem a Dęblinem do 120 km/h.

- Dzięki pomocy Centrali Spółki i dobrej współpracy z Zakładem Maszyn Torowych w Krakowie  powinno nam się udać doprowadzić tą linię do takiego stanu – zapewnia Zygmunt Grzechulski, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie.

Jak informuje Zygmunt Grzechulski podczas remontu linii nr 26 przebudowane zostaną stacje Ryki i Okrzeja w celu przygotowania punktów przeładunku kruszyw.

- Obecnie obserwujemy największy wzrost przewozów kruszywa. Dla odbiorców udostępniamy place czy tory, z których można przewiezione wagonami kruszywa przeładowywać na samochody. Ten ruch obserwujemy w rejonach większych inwestycjach dróg, w szczególności w rejonie obu stacji – wyjaśnia dyrektor ZLK w Lublinie.

W ciągu omawianej linii nowe zabezpieczenie antykorozyjne zyska most na Wiśle. Inwestycja ma zakończyć się najpóźniej do końca października przyszłego roku.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Groźnie w Dęblinie. Dwa pociągi były na jednym torze

Infrastruktura

Groźnie w Dęblinie. Dwa pociągi były na jednym torze

ms, Rynek-Kolejowy.pl 28 kwietnia 2015

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Groźnie w Dęblinie. Dwa pociągi były na jednym torze

Infrastruktura

Groźnie w Dęblinie. Dwa pociągi były na jednym torze

ms, Rynek-Kolejowy.pl 28 kwietnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5