Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Modernizacja linii nr 7: Stacja Lublin z wiatami, bez wiaduktu w Miłocinie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-01-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Modernizacja linii nr 7: Stacja Lublin z wiatami, bez wiaduktu w Miłocinie
fot. jar (2020)Kadr z peronu 3 stacji Lublin
W ramach realizowanej w Lublinie modernizacji linii nr 7 nad peronami wybudowane zostaną wiaty. Przebudowany zostanie najnowszy peron 1B, jednak tor przy obiekcie nie będzie zelektryfikowany. W ramach prac realizowanych na „siódemce” nie powstanie wiadukt drogowy w Miłocinie.

Od 15 grudnia między Puławami a Lublinem przywrócono kursowanie pociągów po jednym torze. Inwestycja nie została zakończona, dlatego na pełne efekty modernizacji w postaci skrócenia czasu przejazdu i większej liczby kursujących pociągów trzeba jeszcze poczekać. Dotyczy to także obiektów obsługi podróżnych.

Perony stacji Lublin Główny

Na największej stacji pasażerskiej Lublina wraz z przywróceniem kursowania pociągów w kierunku Dęblina i Puław udostępnione zostało przejście podziemne oraz przebudowany peron 3. W przypadku ostatniej z wymienionych budowli, podróżni mogą korzystać z nowej nawierzchni oraz obiektów małej architektury. Zainstalowano tam niewielką wiatę. Jak informuje „Rynek Kolejowy” Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe, jest to obiekt tymczasowy. Docelowym rozwiązaniem będzie wiata o długości 100 m i wysokości 8 m. – Budowa rozpocznie się jeszcze w styczniu i wiata będzie gotowa w lutym – zapewnia.

Dotychczas prac nie wykonano na peronach: 1, 1A i 1B. Są to budowle położone bezpośrednio przy budynku dworca. Ostatni z wymienionych jest dość nowym obiektem, oddanym do użytku w 2014 r., czyli w trakcie przygotowań do przebudowy linii nr 7. Korzystają z niego pociągi o napędzie spalinowym w kierunku Lubartowa i Zamościa. Na tor przy peronie 1B nie wjeżdżają elektryczne zespoły trakcyjne kursujące w kierunku Świdnika i Chełma. Dzieje się tak, mimo że jego położenie jest dla podróżnych dużo dogodniejsze tymczasowy peron 4.

Z informacji uzyskanych od rzecznika prasowego PKP PLK wiadomo, że peron 1B zostanie przebudowany. – W ramach modernizacji stacji Lublin Główny peron 1B zyska nową nawierzchnię (kostkę zastąpią płyty). Peron nadal będzie obsługiwał pociągi spalinowe kursujące po niezelektryfikowanej linii do Lubartowa. W związku z tym nie przewiduje się budowy sieci trakcyjnej nad torem przy peronie 1B – wyjaśnia Mirosław Siemieniec.

Jak dodaje, przebudowane zostaną również perony 1 i 1A. Zostaną one podwyższone, co ma ułatwić wsiadanie i wysiadanie do/z pociągów. Docelowo zabudowana zostanie nowa nawierzchnia wraz z odwodnieniem, wiata, będą zainstalowane ławki, oznakowanie i urządzenia informacji pasażerskiej.

Uzyskane informacje potwierdzają, że na stacji pasażerskiej Lublin Główny nie powstanie hala peronowa. Jak informował przed laty „Dziennik Wschodni”, budowa obiektu o długości ponad 100 m i szerokości 40 m była rozważana, jednak zrezygnowano z jej powstania. Jak ustaliła gazeta, zarzucenie planów wynikało z wydłużenia trwania realizacji inwestycji, co mogło wiązać się z budową hali.

Wiadukt w Miłocinie powstanie później?


Doniesienia medialne dotyczyły również budowy wiaduktu nad torami w ciągu drogi wojewódzkiej nr 830, stanowiącej najkrótszą drogę z Lublina do m.in. Nałęczowa i Kazimierza Dolnego. Nowy obiekt w Miłocinie miał zastąpić przejazd w poziomie szyn, dotychczas strzeżony z miejsca. Z powodu m.in. korekty przebiegu drogi realizacja zadania wymagała współpracy z zarządcą drogi.

Jednak wizyty w terenie nie wykazały postępów prac przy budowie wiaduktu. Mirosław Siemieniec potwierdza, że na etapie opracowania dokumentacji przedprojektowej rozważano zastąpienie przejazdu kolejowo-drogowego w Miłocinie skrzyżowaniem bezkolizyjnym. Jednak ze względu na konieczność wykupu gruntów i budynków oraz prawdopodobieństwo długiego procedowania projektu inwestycji drogowej, zdecydowano o pozostawieniu przejazdu kolejowo-drogowego. – W ramach modernizacji linii kolejowej nr 7 przejazd w Miłocinie zyskał już nowe płyty przejazdowe oraz asfaltową nawierzchnię drogową. Kierowcy mogą wygodniej przejechać przez tory. Na przejeździe do czerwca planowane jest uruchomienie nowych urządzeń rogatki oraz sygnalizacji świetlno-dźwiękowej – zapewnia rzecznik prasowy PKP PLK.

Mirosław Siemieniec dodaje, że narodowy zarządca linii kolejowych nie rezygnuje z planów dotyczących wiaduktu w Miłocinie. – Budowa bezkolizyjnego skrzyżowania w Miłocinie znajduje się na liście rezerwowej w ramach odrębnego projektu pn. „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – etap III”. Warunkiem realizacji przedsięwzięcia jest partycypowanie samorządu w kosztach budowy obiektu – podkreśla.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5