Od 12 października wejdą w życie kolejne zmiany w kursowaniu pociągów. Z opublikowanego rozkładu jazdy pociągów wynika, że najwięcej zmian będzie dotyczyło pociągów kursujących na lotnisko w Świdniku.
Integracja z samolotami
W ciągu 2 miesięcy obowiązywania skorygowanego rozkładu jazdy inaczej pojadą pociągi na odcinku Lublin – Świdnik – Port Lotniczy Lublin. W plakatowym rozkładzie jazdy w tabeli odjazdy z przystanku kolejowego położonego na terminalu znalazło się aż 18 pozycji (obecnie jest ich 10). Składy na tej trasie będą kursowały w zasadzie przez całą dobę - od 4:19 do 0:10, niektóre pociągi będą kursowały 6 dni w tygodniu, inne kilka dni w ciągu obowiązywania skorygowanego rozkładu jazdy. Powodem wielości połączeń ma być ich dostosowanie do przylotów i odlotów w krajowych i zagranicznych relacjach. Co ciekawe, składy Przewozów Regionalnych obsłużą również loty w relacjach konkurencyjnych dla pociągów dalekobieżnych (Warszawa, Wrocław), w tym także dla składów uruchamianych przez przewoźnika.
Jednodniowe reaktywacje
W rozkładzie jazdy ujawniono pociągi pielgrzymkowe. Uruchamiane przez PKP Intercity składy TLK wyjadą z Hrubieszowa, Lublina i Terespola. Pociągi specjalne pojadą 15 listopada, a powrócą 16 lub 17 przedostatniego miesiąca w roku. W przypadku pierwszej z wymienionych stacji jest jedyny pociąg pasażerski kursujący na odcinku Zamość – Hrubieszów linii nr 72.
Natomiast nie będzie można już pojechać pociągiem po reaktywowanym w ruchu pasażerskim na bardzo krótki czasu (prace modernizacyjne na linii E20) odcinku Pilawa – Łuków linii kolejowej nr 12. Kursujący z Poznania Głównego do Terespola pociąg IR Bug do końca bieżącego rozkładu jazdy pojedzie zwykłą trasą przez Mińsk Mazowiecki i Siedlce. W przeciwnym kierunku pojedzie do Warszawy Zachodniej z wyjątkiem dwóch dni, kiedy zakończy jazdę na stacji Warszawa Wschodnia.
W różnych konfiguracjach
Podróżni korzystający z plakatowych rozkładów jazdy oraz dojeżdżający codziennie pociągami będą musieli nadal uważać na częste zmiany w rozkładach jazdy. Skrajnym przypadkiem jest nocny TLK Karkonosze relacji Jelenia Góra – Lublin, który w ciągu dwóch miesięcy będzie kursował w 7 konfiguracjach! W przeciwnym kierunku będzie miał ich „tylko” pięć.
Według więcej niż jednego rozkładu jazdy będzie kursowało wiele pociągów dalekobieżnych. Również w ruchu regionalnym należy uważnie sprawdzać godziny odjazdów i przyjazdów składów – przykładowo te same pociągi do Lublina o różnych godzinach będą dojeżdżały z kierunku Chełma, Dęblina i Kraśnika.
Mniej autobusów kolejowych
Nie przedłużono kursowania InterregioBusów. Uruchomione w maju tego roku połączenia autobusowe łączące Puławy i Nałęczów z Kazimierzem Dolnym zakończyły kursowanie 28 września. Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy” w Biurze Prasowym Przewozów Regionalnych, autobusy uruchamiane na zlecenie przewoźnika nie będą już uruchamiane w ramach obowiązującego do 13 grudnia 2014 r. rozkładu jazdy.
Natomiast nadal będzie kursował autobus komunikacji zastępczej między Zamościem a Rzeszowem. Pojazd poruszający się po szosie zapewni mieszkańcom miasta nad Łabuńką dojazd do pociągu kursującego do Poznania przez m.in. Kraków, Katowice i Wrocław. Co istotne, zlikwidowano czasochłonne, trwającą prawie godzinę oczekiwanie na odjazd autobusu zastępczego, które obowiązywało przez część skorygowanego od 1 września rozkładu jazdy.
Rozkład bez nowego peronu
PKP PLK poinformowały, że jeszcze we wrześniu zostanie udostępniony podróżnym nowy peron 1B na stacji Lublin. Miał on usprawnić odprawianie pociągów w kierunku wschodnim, np. do Lubartowa i Zamościa. Jednak w opublikowanych plakatach z rozkładem jazdy funkcjonowanie nowej budowli nie zostało odnotowane.