Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Lubelskie: Objeżdżanie modernizowanej „siódemki”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-04-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Lubelskie: Objeżdżanie modernizowanej „siódemki”
Rafał JasińskiKadr z linii nr 66
Podczas planowanej modernizacji linii kolejowej nr 7 odcinek Otwock – Lublin, planowane jest okresowe wstrzymanie ruchu kolejowego. Będzie to bardzo duże utrudnienie zwłaszcza dla ruchu towarowego. W celu złagodzenia problemów, planowane jest m.in. przywrócenie ruchu kolejowego na łącznicy Adampol – Zadębie.

Objazdy nie tylko linią nr 30

Linia kolejowa nr 7 ma być modernizowana w latach 2017-2020. Jak wielokrotnie informowaliśmy na naszym portalu, okresowo ma być ona zamknięta dla ruchu kolejowego. Aby nie odciąć całkowicie od reszty kraju zwłaszcza znajdujących się na terenie województwa lubelskiego zakładów przemysłowych i innych generatorów ruchu towarowego położonych we wschodniej części regionu (np. Kopalnia Węgla Kamiennego Bogdanka, Cementownia Chełm, Cementownia Rejowiec, rejon przeładunkowy położony na styku torów normalnego i szerokiego Zawadówka – Dorohusk) przygotowywane są trasy objazdowe. W ramach projektu przebudowy linii nr 7 odcinek Otwock – Lublin zaplanowano prace na odcinku Łuków – Parczew linii nr 30, po którym obecnie nie jest prowadzony ruch kolejowy. Obecnie trwają postępowania przetargowe w celu wyłonienia wykonawcy projektu prac i robót budowlanych, PKP PLK zamawia również materiały do ich zabudowy na tej trasie.

Potrzeba usprawnić ruch kolejowy

Jednak jeszcze alternatywna trasa, która może być wykorzystana przez przewoźników towarowych. Jest to ciąg komunikacyjny po odcinku Rejowiec – Zwierzyniec Towarowy linii nr 69 i linią nr 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe. Są to jednak linie jednotorowe, niezelektryfikowane i, zwłaszcza druga z wymienionych, w nie najlepszym stanie technicznym. To wszystko negatywnie wpływa na ich przepustowość.

Usprawnić ruch mogłoby również przywrócenie ruchu kolejowego na łącznicach. Dzięki linii nr 561 Adampol – Zadębie składy jadące po linii nr 7 z kierunku Chełma i Zamościa mogłyby wjeżdżać na „trzydziestkę”, omijając stację Lublin, która będzie modernizowana. Przywrócenie do ruchu łącznicy nr 563 Rejowiec Zachód – Rejowiec Południe mogłoby przyczynić się do usprawnienia wywozu „lubelskiego węgla” przez Roztocze. Projekt jej odbudowy znalazł się wprawdzie na liście rezerwowej przedsięwzięć, które mogą uzyskać dofinansowanie w ramach lubelskiego regionalnego programu operacyjnego, jednak jego realizacja nie jest pewna, a i przygotowanie projektu z dofinansowaniem unijnym jest czasochłonne.

Pierwsze prace już wykonano...

PKP PLK dostrzega potrzebę przygotowania infrastruktury w celu usprawnienia ruchu kolejowego podczas przebudowy strategicznego odcinka linii nr 7. Jak informuje „Rynek Kolejowy” Łukasz Kwasiborski z Wydziału Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, planowane jest przywrócenie do ruchu linii nr 561 wraz z uruchomieniem posterunku Zadębie. Pewne prace związane zostały już wykonane. Na posterunku Adampol wymieniono rozjazd, po którym będzie możliwość wjazdu na łącznicę nr 561 z „siódemki”. Dodatkowo poprawiono wyjazd ze stacji Lublin Tatary i wzmocniono tor łącznicy nr 562, która na wspomnianym posterunku łączy się z linią nr 561. Całość prac kosztowała 550 tys. zł.

Narodowy zarządca linii kolejowych widzi potrzebę wykonania prac także na liniach nr 66 i 69.
– W ramach zagospodarowania oszczędności powstałych na realizacji zadań budżetowych, w 2016 roku planowane jest przeprowadzenie prac na liniach kolejowych nr 66, 68 (linia Lublin – Przeworsk – przyp. red.) i 69, które obejmą między innymi branżę drogową oraz prace związane z urządzeniami SRK. Efektem prac będzie m.in. likwidacja ograniczeń prędkości i zwiększenie przepustowości odcinka Zwierzyniec – Stalowa Wola Płd. – informuje Kwasiborski.

Niewykluczone, że przywrócona do ruchu zostanie również łącznica nr 563. Jednak w jej przypadku przedstawiciel PKP PLK wypowiada się ostrożnie.
– PLK rozważają udrożnienie łącznicy nr 563 Rejowiec Zachód – Rejowiec Południe, jednak nie możemy w tej chwili mówić o konkretach. Realizacja prac jest uzależniona od wysokości środków budżetowych, jakie zostaną przeznaczone na tę inwestycję – wyjaśnia.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Prace na linii nr 7 między Lublinem a Dorohuskiem

Infrastruktura

Prace na linii nr 7 między Lublinem a Dorohuskiem

jar, Rynek Kolejowy 04 kwietnia 2016

Przed modernizacjami uchowaj nas...

Warte uwagi

Przed modernizacjami uchowaj nas...

jar, Rynek Kolejowy 13 kwietnia 2014

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Prace na linii nr 7 między Lublinem a Dorohuskiem

Infrastruktura

Prace na linii nr 7 między Lublinem a Dorohuskiem

jar, Rynek Kolejowy 04 kwietnia 2016

Przed modernizacjami uchowaj nas...

Warte uwagi

Przed modernizacjami uchowaj nas...

jar, Rynek Kolejowy 13 kwietnia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5