Partnerzy serwisu:
Biznes

Lubelskie: O pociągach do Zamościa i Bełżca

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
21-07-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rafał Jasiński, Rynek Kolejowy, 21 lipca 2011 r.

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Lubelskie: O pociągach do Zamościa i Bełżca
Wraz z nadejściem wakacji rozpoczęło się stałe kursowanie pociągów REGIO do Zamościa i Bełżca. Mimo dość krótkiego okresu kursowania składy cieszą się niezłą, z tygodnia na tydzień rosnącą frekwencją – dowiedział się „Rynek Kolejowy” w Lubelskim Zakładzie Przewozów Regionalnych.

Oferta

22 czerwca rozpoczęło się stałe kursowanie pociągów do Zamościa i Bełżca. Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, organizator przewozów, założył kursowanie 5 par pociągów – 4 pary na trasie Lublin-Zamość, 2 pary Lublin-Bełżec oraz parę Chełm-Zamość. W takiej konfiguracji rozkład jazdy utrzyma się do końca wakacji – z dniem 1 września pociągi Kasztelan i Kanclerz nie dojadą do już Bełżca, Suśca i Zwierzyńca. 4 tygodnie dłużej pojedzie skład Chełm – Zamość – Chełm. Zatem od 29 września do końca obowiązywania tej edycji rozkładu jazdy pozostają wyłącznie pociągi na trasie Lublin- Zamość- Lublin, których w ciągu doby będzie od 6 do 8.
Warto nadmienić, że pociąg Podkomorzy rel. Chełm – Zamość – Chełm został dogodnie skomunikowany na stacji Rejowiec ze składami z/do Lublina, tym samym pasażerowie chcący udać się z Lublina do Zamościa (i z powrotem) zyskali dodatkowe dogodne połączenie. Z części pociągów z/do Zamościa i Bełżca można dogodnie przesiąść się w Lublinie na składy TLK, w szczególności typowym „łącznikiem” jest pociąg Kasztelan. Natomiast gorzej wygląda skomunikowanie pociągów z/do Zamościa i Bełżca w kierunku Chełma, zwłaszcza w dni wolne od pracy.

Marketing

Wraz z powrotem składów pasażerskich na Zamojszczyznę podjęto działania promocyjne. W ramach oferty „Połączenie w dobrej cenie” wprowadzono specjalną taryfę na przejazdy w relacjach Lublin-Zamość i Lublin-Bełżec. Jako ciekawostkę można podać, że dzięki tej pierwszej zyskali nawet mieszkańcy Rejowca położonego w połowie trasy Lublin-Zamość i pasażerowie wsiadający/wysiadający na innych przystankach między Żulinem a Zawadą. Ponadto przed reaktywacją połączenia wydrukowano folder z rozkładem jazdy, który w tysiącach sztuk dostarczono do miejscowości położonych przy linii kolejowej nr 69. Za punkty dystrybucyjne służyły sklepy, urzędy, a nawet... kościoły.
W LZPR „mówi się”, że już same pojazdy są swoistą promocją połączenia. Zwłaszcza mieszkańcy Bełżca przychodzili tłumnie obejrzeć pojazdy jakby „z innej epoki”.

Frekwencja

Wraz z uruchomieniem omawianych pociągów pracownicy LZPR stale monitorują liczbę pasażerów. Wyniki badań potoków podróżnych są optymistyczne. - Frekwencja na trasie Lublin/Chełm-Zamość/Bełżec systematycznie rośnie i jest uzależniona od dnia tygodnia oraz pogody – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Zofia Dziewulska, Naczelnik Działu Sprzedaży LZPR. Jak informuje Zofia Dziewulska największym uznaniem pasażerów cieszy się pociąg nr 235/2233 Kanclerz relacji Lublin-Zamość/Bełżec odjeżdżający ze stacji Lublin o godzinie 16.36. Średnie zapełnienie w tym pociągu wynosi ponad 89% (zajętych miejsc siedzących) a maksymalne 147%.

Drugi w kolejności, to skład nr 231/2231 Kasztelan jadący tą samą trasą, odjeżdżający ze stolicy regionu o godzinie 9.53. Średnie zapełnienie w tym pociągu wynosi ponad 61% a maksymalne 142%. Na drugim biegunie frekwencji znajduje się pociąg Podkomorzy w obu kierunkach. Średnie zapełnienie w tym pociągu to tylko niespełna 9%. W pozostałych pociągach średnie zapełnienie zamyka się w przedziale 30-60%.
Wyniki badań Naczelnik Działu Sprzedaży LZPR komentuje następująco: - Z naszej analizy wynika, że większym zainteresowaniem cieszy się połączenie Lublina z Roztoczem. Być może wynika to z tego, że mamy w tej chwili wakacje i większa liczba naszych klientów ma ochotę odpocząć na łonie natury. Przemawia za tym także zwiększona liczba podróżnych w czasie słonecznych i ciepłych weekendów – mówi Zofia Dziewulska.

Dla pełnego obrazu sytuacji należy dodać, że wszystkie pociągi na Ziemię Zamojską obsługują najobszerniejsze z lubelskich szynobusów, czyli pojazdy serii SA134, a pociągi Kanclerz i Kasztelan są zestawione z dwóch sprzężonych ze sobą spalinowych zespołów trakcyjnych. Dzieli się je na stacji Zawada. Z tego miejsca jeden skład udaje się do Zamościa, a drugi do Bełżca. Ponadto cześć pasażerów wysiada na przystankach położonych na odcinku Lublin-Rejowiec linii nr 7. Tutaj szynobusy stanowią uzupełnienie oferty składów kursujących między Chełmem a Lublinem. A z uwagi na brak postojów na części przystanków szynobusem najszybciej można dotrzeć do nie tylko to Trawnik czy Kaniego, ale nawet i do Chełma przy wyborze połączenia Magnatem i Podkomorzy. Doliczając czas na przesiadkę do „niedźwiedziego grodu” z Lublina można dotrzeć o 5 minut szybciej niż EZT-em.

Istniały obawy, że zastosowane pojazdy mogą być niewystarczające, zwłaszcza w sytuacji, kiedy z jednego składu zechce skorzystać większa liczba rowerzystów. Jednak dotychczas do przewoźnika nie wpłynęła żadna skarga dotycząca (mówiąc ogólnie) komfortu podróży. Zatem stosowany tabor jest wystarczający do obsługi trasy „roztoczańskiej”.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Będzie pociąg Zamość - Lublin?

Pasażer

Będzie pociąg Zamość - Lublin?

Dziennik Wschodni, 10 stycznia 2011 10 stycznia 2011

Zamość: Społecznicy promują pociągi TLK

Warte uwagi

Zamość: Społecznicy promują pociągi TLK

jar/ Zamosc onLine, 21 marca 2011 r. 22 marca 2011

Street art promuje kolej w Zamościu

Warte uwagi

Street art promuje kolej w Zamościu

Stforky, Grupa NieGaD, Stowarzyszenie „Padwa Północy” 18 maja 2011

Bez inwestycji na liniach kolejowych Zamojszczyzny

Infrastruktura

Bez inwestycji na liniach kolejowych Zamojszczyzny

jar, Rynek Kolejowy, 6 czerwca 2011 06 czerwca 2011

Zamość: Nowy przystanek osobowy w 2012?

Infrastruktura

Zamość: Nowy przystanek osobowy w 2012?

Ĺšródło: jar/ Moje Miasto Zamość, 21 sierpnia 2011 r. 22 sierpnia 2011

Zamość: Miasto nie kupi dworca

Infrastruktura

Zamość: Miasto nie kupi dworca

Kronika Tygodnia/ jar, Rynek Kolejowy 08 listopada 2011

Zobacz również:

Będzie pociąg Zamość - Lublin?

Pasażer

Będzie pociąg Zamość - Lublin?

Dziennik Wschodni, 10 stycznia 2011 10 stycznia 2011

Zamość: Społecznicy promują pociągi TLK

Warte uwagi

Zamość: Społecznicy promują pociągi TLK

jar/ Zamosc onLine, 21 marca 2011 r. 22 marca 2011

Street art promuje kolej w Zamościu

Warte uwagi

Street art promuje kolej w Zamościu

Stforky, Grupa NieGaD, Stowarzyszenie „Padwa Północy” 18 maja 2011

Bez inwestycji na liniach kolejowych Zamojszczyzny

Infrastruktura

Bez inwestycji na liniach kolejowych Zamojszczyzny

jar, Rynek Kolejowy, 6 czerwca 2011 06 czerwca 2011

Zamość: Nowy przystanek osobowy w 2012?

Infrastruktura

Zamość: Nowy przystanek osobowy w 2012?

Ĺšródło: jar/ Moje Miasto Zamość, 21 sierpnia 2011 r. 22 sierpnia 2011

Zamość: Miasto nie kupi dworca

Infrastruktura

Zamość: Miasto nie kupi dworca

Kronika Tygodnia/ jar, Rynek Kolejowy 08 listopada 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5