PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na rewitalizację odcinka Lubartów – Parczew na linii Lublin – Łuków. Wartość inwestycji z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego to ok. 80 mln zł.
Inwestycja PLK na linii 30, na odcinku Lubartów – Parczew, zapewnić ma m.in. lepszy dostęp do kolei. Umożliwi to budowa dwóch nowych przystanków w miejscowościach Laski oraz Berejów. Projekt zakłada także przebudowę stacji i przystanków: Parczew, Parczew Kolejowa, Gródek, Zabiele, Brzeźnica Bychawska, Tarło, Pałecznica, Ciecierzyn. Perony będą lepiej oświetlone, wyższe, uwzględnią potrzeby osób niepełnosprawnych. Pojawią się na nich wiaty.
PKP PLK przeprowadzi prace na 10 przejazdach kolejowo-drogowych. Odnowionych zostanie 15 obiektów inżynieryjnych, w tym 9 mostów. Efektem będzie dostosowanie ich do większych obciążeń, co umożliwi przewóz cięższych ładunków z prędkością do 80 km/h (pociągi pasażerskie – z prędkością do 120 km/h). Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym umożliwią obsługę większej liczby składów. Przewidziana jest też wymiana rozjazdów, które zostaną wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania.
Wartość przedsięwzięcia pn. „Zaprojektowanie i wykonanie zadania pn. „Prace na linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów – Parczew” wynosi 79 980 000 zł netto. Wykona je Roverpol Sp. z o.o. oraz Rover Alcisa S.A.
Zadanie znajduje się na liście RPO Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020. Przewidywany termin rozpoczęcia inwestycji to 2019 r., zakończenie – w 2021 r. Czy rzeczywiście rozpocznie się w 2019 roku? Tak, ale chodzi o wykonanie projektu przebudowy. Aby mogły rozpocząć się prace "na gruncie" konieczne będzie udrożnienie ruchu na linii nr 7 z Warszawy do Lublina. W październiku 2018 rzecznik PKP PLK przyznał, że naprawa linii 30
rozpocznie się prawdopodobnie w I kwartale 2020.