Już nie LG, a LTG. Koleje Litewskie (Lietuvos geležinkeliai) zmieniają swój skrót i wizerunek marki, zachowując jednocześnie swoją nazwę. Ujednolicono też marki handlowe i identyfikację wizualną podległych spółek.
Jak informuje Mantas Bartuška, dyrektor generalny LTG w rozesłanym do parterów spółki liście, w spółce Lietuvos Geležinkeliai w ciągu ostatnich kilku lat "miały miejsce największe zmiany od samego odzyskania niepodległości". – Staliśmy się otwartą, przejrzystą i efektywnie pracującą i przynoszącą korzyści Litwie grupą przedsiębiorstw. Całkiem niedawno zmieniła się również struktura naszej grupy. Powstały przedsiębiorstwa przewozu pasażerskiego, przewozu ładunków i przedsiębiorstwa infrastrukturalne, które są zjednoczone przez skuteczność, odpowiedzialność, spostrzegawczość i przywództwo – napisał Bartuška.
– Wewnątrz jesteśmy już zupełnie inni niż pięć lat temu. Ale do dziś na zewnątrz nadal nosiliśmy stare ubrania. Nasz stary wygląd nie odzwierciedla już tego, kim naprawdę jesteśmy. Zrozumieliśmy, że dla dalszych ambitnych kroków potrzebna jest także nazwa symbolizująca postęp, zrównoważony rozwój i litewskość. Dlatego 101 urodziny obchodzimy z odnowioną marką „Lietuvos geležinkeliai” oraz przedstawiamy nowe marki przedsiębiorstw transportu pasażerskiego, przewozu ładunków i przedsiębiorstwa infrastrukturalnego. Dziś chcemy przedstawić się z nowymi nazwami – pisze prezes.
Szef LTG podkreśla, że spółka nie zapomina o ponad 100 latach historii i zachowuje swoją nazwę. – Teraz skrótem tej nazwy są trzy litery LTG. LT – to Litwa. G – to koleje. Te trzy litery – to potwierdzenie, że wyróżniamy się spośród wielu innych dążeniem do korzyści dla Litwy, patriotyzmem. Wierzę, że nazwa LTG będzie łatwiejsza do zrozumienia również na rynkach zagranicznych – zauważa.
Ponadto od 3 lipca również spółki zależne będą przedstawiały się światu pod nowymi markami. – Są one proste, praktyczne, biorące pod uwagę specyfikę działalności każdej spółki, a także potrzeby bieżące i przyszłe – zachwala prezes.
- „LTG Link” to nowa nazwa spółki przewozu pasażerskiego. Jest ona bardziej dźwięczna, zabawna, mająca angielskie znaczenie – „łączyć ludzi”, i litewskie znaczenie – „zmierzamy w stronę morza” (lit. „važiuojam link pajūrio”).
- Nasz zespół ds. przewozu ładunków był dotychczas nazywany „cargo”, dlatego ta nazwa była najlepszym wyborem. Wystarczyło dodać LTG – znak, że spółka należy do grupy „Lietuvos geležinkeliai”.
- Logo spółki infrastruktury, a później i nazwa, stają się „lżejsze”. „LTG Infra” ma innowacyjne, nowoczesne podejście do swojej dziedziny – więcej efektywności, niezawodności, więcej komercyjnie atrakcyjnych usług. Dlatego użyty dla „LTG Infra” zielony kolor jest odpowiedni jako symbol dojrzałości, stabilności, natury.
– Kolory marek naszej grupy odpowiadają kolorom litewskiej flagi i jest to kolejny sposób wyrażenia naszego zaangażowania w pracę dla Litwy. Wierzę, że nasze nowe marki Was zainspirują i pobudzą pozytywne nastawienie. One przechwytują wynik wspólnych wysiłków i inspirują do dążenia za następnymi ambitnymi celami – podsumowuje.