Partnerzy serwisu:
Biznes

LTG Cargo Polska: Szukamy nisz i czekamy na Rail Baltikę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting
METRANS

Data publikacji:
03-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
31-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
LTG Cargo Polska: Szukamy nisz i czekamy na Rail Baltikę
fot. LTG Cargo
Dotychczasowe kierunki rozwoju LTG Cargo Polska będą kontynuowane – zapowiada nowy prezes LTG Cargo Polska Laimonas Nekrošius. W najbliższych latach można spodziewać się zaoferowania dodatkowych usług, a w miarę pozyskiwania kolejnych klientów – zwiększania częstotliwości połączeń. Plany na dalszą przyszłość to przewozy do Łotwy i Estonii z wykorzystaniem przyszłej Rail Baltica.

Szef polskiej spółki LTG podkreśla, że jej pozycja na polskim rynku kolejowych przewozów towarowych jest silna – zwłaszcza biorąc pod uwagę stosunkowo krótki okres działalności. – Potrafiliśmy przyciągnąć wielu partnerów. Możliwości wzrostu na polskim rynku są ogromne. Najważniejszym motorem wzrostu będzie przyciąganie na kolej ładunków z transportu drogowego – przewiduje Nekrošius.

„Mały korytarz” stanie się wielkim

– Nasza strategia jest ambitna: będziemy inwestować w działalność na polskim rynku i wprowadzać nowe usługi, by utrzymać wzrost naszych udziałów – zapowiada Nekrošius.

W ciągu kilku lat linia łącząca Litwę z Polską, dziś określana jako „mały korytarz”, ma urosnąć do wielkich rozmiarów. LTG zamierzają przedłużyć go na północ, jednak jest to kwestia kilku najbliższych lat (będzie zależała – między innymi – od postępów w budowie Rail Baltica, której oddanie do użytku przyspieszy ruch pociągów i poprawi dostępność kolejową państw bałtyckich). Nowy prezes LTG Cargo Polska chce też rozwinąć ofertę połączeń do Niemiec i Włoch.

Nadawcy cenią elastyczność

Na polskim rynku największym wyzwaniem pozostaje intermodal i przejęcie z transportu drogowego jak największej części potoków ładunków między Litwą a Polską i Niemcami, które sięgają dziś 30 mln ton rocznie. – Oczekiwania klientów są wysokie, zwłaszcza jeśli chodzi o elastyczność. Staramy się uprościć usługę dla nadawców i dopasować ją do ich potrzeb tak mocno, jak to tylko możliwe – opowiada Nekrošius o wysiłkach w celu zwiększenia konkurencyjności kolei.

– Wierzę w celowość prokolejowej polityki UE. Pytanie tylko, jak szybko poszczególne państwa członkowskie będą wprowadzały ją w życie to, co ich przedstawiciele ustalą w Brukseli w tym lub przyszłym roku – deklaruje Nekrošius. W jego ocenie kolej, jako najbardziej ekologiczny środek transportu lądowego, będzie wciąż zwiększała skalę przewozów.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Przewozy towarowe w Polsce na tle Europy w połowie 2024 r.

Biznes

Przewozy towarowe w Polsce na tle Europy w połowie 2024 r.

Urząd Transportu Kolejowego 27 grudnia 2024

Dalszy spadek przewozów węgla na kolei

Biznes

Dalszy spadek przewozów węgla na kolei

Urząd Transportu Kolejowego 02 grudnia 2024

Jakie ładunki woziła kolej towarowa w Polsce w II kwartale 2024?

Biznes

Jakie ładunki woziła kolej towarowa w Polsce w II kwartale 2024?

Urząd Transportu Kolejowego 24 września 2024

Więcej towarów na kolei. Znamy wyniki za maj 2024

Biznes

Zobacz również:

Przewozy towarowe w Polsce na tle Europy w połowie 2024 r.

Biznes

Przewozy towarowe w Polsce na tle Europy w połowie 2024 r.

Urząd Transportu Kolejowego 27 grudnia 2024

Dalszy spadek przewozów węgla na kolei

Biznes

Dalszy spadek przewozów węgla na kolei

Urząd Transportu Kolejowego 02 grudnia 2024

Jakie ładunki woziła kolej towarowa w Polsce w II kwartale 2024?

Biznes

Jakie ładunki woziła kolej towarowa w Polsce w II kwartale 2024?

Urząd Transportu Kolejowego 24 września 2024

Więcej towarów na kolei. Znamy wyniki za maj 2024

Biznes

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5