Dotychczasowe kierunki rozwoju LTG Cargo Polska będą kontynuowane – zapowiada nowy prezes LTG Cargo Polska Laimonas Nekrošius. W najbliższych latach można spodziewać się zaoferowania dodatkowych usług, a w miarę pozyskiwania kolejnych klientów – zwiększania częstotliwości połączeń. Plany na dalszą przyszłość to przewozy do Łotwy i Estonii z wykorzystaniem przyszłej Rail Baltica.
Szef polskiej spółki LTG podkreśla, że jej pozycja na polskim rynku kolejowych przewozów towarowych jest silna – zwłaszcza biorąc pod uwagę stosunkowo krótki okres działalności. – Potrafiliśmy przyciągnąć wielu partnerów. Możliwości wzrostu na polskim rynku są ogromne. Najważniejszym motorem wzrostu będzie przyciąganie na kolej ładunków z transportu drogowego – przewiduje Nekrošius.
„Mały korytarz” stanie się wielkim
– Nasza strategia jest ambitna: będziemy inwestować w działalność na polskim rynku i wprowadzać nowe usługi, by utrzymać wzrost naszych udziałów – zapowiada Nekrošius.
W ciągu kilku lat linia łącząca Litwę z Polską, dziś określana jako „mały korytarz”, ma urosnąć do wielkich rozmiarów. LTG zamierzają przedłużyć go na północ, jednak jest to kwestia kilku najbliższych lat (będzie zależała – między innymi – od postępów w budowie Rail Baltica, której oddanie do użytku przyspieszy ruch pociągów i poprawi dostępność kolejową państw bałtyckich). Nowy prezes LTG Cargo Polska chce też rozwinąć ofertę połączeń do Niemiec i Włoch.
Nadawcy cenią elastyczność
Na polskim rynku największym wyzwaniem pozostaje intermodal i przejęcie z transportu drogowego jak największej części potoków ładunków między Litwą a Polską i Niemcami, które sięgają dziś 30 mln ton rocznie. – Oczekiwania klientów są wysokie, zwłaszcza jeśli chodzi o elastyczność. Staramy się uprościć usługę dla nadawców i dopasować ją do ich potrzeb tak mocno, jak to tylko możliwe – opowiada Nekrošius o wysiłkach w celu zwiększenia konkurencyjności kolei.
– Wierzę w celowość prokolejowej polityki UE. Pytanie tylko, jak szybko poszczególne państwa członkowskie będą wprowadzały ją w życie to, co ich przedstawiciele ustalą w Brukseli w tym lub przyszłym roku – deklaruje Nekrošius. W jego ocenie kolej, jako najbardziej ekologiczny środek transportu lądowego, będzie wciąż zwiększała skalę przewozów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.