W lipcu tego roku LTG Cargo poinformowało o zakupie 500 wagonów do przewozu zboża od Ukraińskich producentów. Pierwsze 20 z nich, drogą przez Polskę, już trafiło na Litwę. Obecnie przewozy zbóż stanowią aż 17% masy ładunków litewskiego przewoźnika.
LTG Cargo, spółka transportowa Grupy LTG, zakupiła 500 wagonów do przewozu zbóż. Zakupione nowe wagony pozwolą LTG Cargo znacząco zwiększyć możliwości przewozu ładunków – oczekuje się, że spółka będzie w stanie przewieźć około 1,2 mln dodatkowych ton ładunku rocznie. Zamówienie ma zostać zrealizowane do roku 2025. Warto odnotować, że nowe wagony będą miały pojemność aż 116 m³, a więc większą niż te do tej pory wykorzystywane.
Pod koniec sierpnia 20 nowych wagonów zostało przetransportowane z Ukrainy przez stację Sędziszów, gdzie zmieniono wózki z szerokotorowych na normalnotorowe, na Litwę.
– LTG Cargo nabyło nowe wagony do transportu zbóż na Litwie. Jesteśmy świadomi rosnącego zapotrzebowania rynku. Obecnie produkty rolne stanowią około 17% ładunków LTG Cargo, a flota przeznaczona do tego celu sięga 1200 wagonów. Planujemy zwiększyć ilość przewożonego zboża o 60%. Nowe wagony pozwolą nam to osiągnąć – podkreśla LTG Cargo. Przewoźnik zaznacza przy tym, że rozpoczęcie procesu odnowienia taboru jest również ważne dla klientów z sektora produkcji rolnej.
Jak podkreśla LTG Cargo zakup wagonów od ukraińskich producentów, ma wzmocnić współpracę między nimi a spółkami Grupy LTG, co jest ważne nie tylko dla wsparcia Ukrainy w walce z rosyjską agresją, ale także dla zapewnienia alternatywy dla rosyjskich i białoruskich części, których dostawy zostały przerwane przez wojnę. – Pozyskujemy coraz więcej części i komponentów wykorzystywanych w swoich wagonach od ukraińskich producentów – podkreśla LTG Cargo.
– Ponieważ w przyszłości coraz więcej ładunków będzie transportowanych koleją, prawdopodobne jest, że trend ten będzie również widoczny na rynku polskim i ukraińskim. Zboża są towarem, który szczególnie nadaje się do transportu kolejowego: zboża są często transportowane do portów na eksport, więc ekonomicznie opłacalne jest przewożenie ich w wagonach – informuje Litewski przewoźnik.
– Na Litwie producenci roślin zbożowych zainwestowali już w infrastrukturę odpowiednią do transportu ziarna. O ile wiadomo, większość zboża w Polsce jest przewożona transportem drogowym, koleją natomiast tylko kilka procent (np. w 2018 r. transportem drogowym przewieziono 30,8 mln ton, podczas gdy koleją tylko 0,7 mln ton), a od 2022 r. udział ten tymczasowo, ale znacząco, prawie 4-krotnie został zwiększony dzięki zbożu transportowanemu z Ukrainy. Widzimy zatem, że istnieje przestrzeń do wzrostu wolumenu transportu zboża w Polsce i prawdopodobnie tempo wzrostu będzie wyższe niż na Litwie – podkreśla przewoźnik.
Podobnie jak inne firmy działające w branży LTG bierze także pod uwagę politykę Unii Europejskiej w zakresie redukcji emisji CO2 i liczy na to, że więcej firm, w tym te z sektora produkcji rolnej, będzie wybierało przyjazne dla środowiska środki transportu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.