Nie skończyły się utrudnienia dla podróżujących pomiędzy Łowiczem a Łodzią. Komunikacja zastępcza na odcinku Łowicz Główny – Łowicz Przedmieście funkcjonować będzie co najmniej do 29 sierpnia. W tym roku nie zakończy się modernizacja magistrali E20 na terenie powstającego LCS Łowicz.
Skrócenie relacji wszystkich pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i wprowadzenie autobusowej komunikacji zastępczej na odcinku Łowicz Główny – Łowicz Przedmieście trwa
od grudnia 2017 roku. Zarządca infrastruktury kolejowej potwierdził, że również przez kolejne ponad dwa miesiące pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej z Łodzi do Łowicza Głównego na końcowym odcinku swojej trasy będą zastępowane autobusami.
– Wprowadzenie autobusowej komunikacji zastępczej pomiędzy Łowiczem Głównym a Łowiczem Przedmieściem wynika z prowadzenia prac na stacji Łowicz Główny oraz na łącznicy Łowicz Przedmieście – Łowicz Główny [nr 532] – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Zgodnie z jego zapowiedziami, dodatkowa przesiadka będzie konieczna aż do 29 sierpnia.
Trwa budowa drugiego peronu w Łowiczu Prace w Łowiczu są częścią inwestycji obejmującej magistralę E20 pomiędzy Warszawą a Poznaniem. Obecnie trwa przebudowa peronu nr 2 oraz układu torowego w zachodniej części stacji. – Równocześnie PKP PLK prowadzą prace przy budowie drugiej części przejścia podziemnego (od strony miasta) – informuje nas przedstawiciel spółki.
Tunel pod peronami zastąpi kładkę. Prowadziła ona nie tylko na dworzec PKS oraz przed budynek dworca kolejowego, ale także bezpośrednio na pierwsze piętro budynku.
Dziesięć miesięcy opóźnienia prac Roboty toczą się też na moście kolejowym na rzece Pisia-Zwierzyniec, trwa również budowa nowego wiaduktu drogowego nad torami w ciągu ul. 3 Maja w Łowiczu. Dotychczas zakończona została budowa peronu nr 1, powstało też Lokalne Centrum Sterowania Łowicz. – Pociągi kursują po czterech nowych torach, w tym dwóch przylegających do nowego peronu nr 1 – podkreśla nasz rozmówca.
– Wszelkie prace w zakresie LCS Łowicz (odcinek Żychlin – Sochaczew) planowane są do października 2021 r. – informuje Rafał Wilgusiak. Dodaje, że na termin ich zakończenia wpłynąć miała konieczność usunięcia nieprzewidzianych kolizji, co przełożyło się na zwiększenie zakresu prac. – PKP PLK pozostają w stałym kontakcie z wykonawcą, Trakcją PRKiI, w celu optymalizacji prac – zapewnia przedstawiciel inwestora. Przypomnijmy, że jeszcze pod koniec 2019 r.
PKP PLK wskazywały, że modernizacja E20 zakończy się w 2020 r. Dziś wiemy, że
dłużej potrwają też prace na terenie LCS Kutno.