W okresie modernizacji linii nr 3 z Poznania do Warszawy dojeżdżanie do stolicy porannymi pociągami z Łowicza nie jest łatwe. Wielokrotnie notowane są bowiem przypadki niepunktualności, co potwierdzają PKP PLK. Zarządca infrastruktury tłumaczy to prowadzeniem ruchu po długich odcinkach jednotorowych.
Jak zwrócił nam uwagę jeden z Czytelników, wraz z wprowadzeniem wrześniowej korekty rozkładu jazdy pociągów spadła punktualność ruchu na trasie z Łowicza Głównego przez Sochaczew do Warszawy Zachodniej. Wskazuje on na cały szereg dni, w których opóźnione były poranne kursy w stronę stolicy, m.in. przyspieszona „Mazovia” z Płocka do Warszawy Wschodniej, ale także pociągi o charakterze osobowym. – Punktualność trafiła do słownika wyrazów obcych – konkluduje w swojej wiadomości do naszej redakcji.
Jeden tor od Żychlina do Bednar i od Sochaczewa do TeresinaWystępowanie większych niż wcześniej problemów z realizacją rozkładów jazdy na linii łowickiej potwierdził zarządca infrastruktury. – Na linii nr 3 między Kutnem a Warszawą ruch pociągów odbywa się po jednym torze szlakowym na odcinku Żychlin – Jackowice – Łowicz Główny – Bednary oraz pomiędzy Sochaczewem a Teresinem. Na drugim torze trwają prace modernizacyjne. Roboty są prowadzone także na stacjach w Łowiczu i Kutnie – przypomina Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – W sytuacji ograniczonej przepustowości tej trasy jakiekolwiek zdarzenia losowe, np. awaria taboru czy wypadek, powodują dotkliwsze niż zazwyczaj zmiany w organizacji ruchu pociągów – dodaje.
Zapewnia on przy tym, że PKP PLK każdorazowo stara się możliwie szybko przywrócić planowy przebieg ruchu. Według jego słów pasażerowie są też możliwie rzetelnie informowani o występujących zmianach. Przedstawiciel spółki przytacza także przykłady utrudnień, których przyczyny leżały poza sferą działalności Polskich Linii Kolejowych.
Wina nie zawsze leży po stronie PKP PLK – W piątek 12 października defekt lokomotywy pociągu towarowego zablokował na blisko godzinę ruch pociągów na szlaku Jackowice – Żychlin. Natomiast 29 września na szlaku Stara Wieś – Kutno doszło do wtargnięcia osoby postronnej na tory, co spowodowało zmiany na około cztery godziny – wskazuje Karol Jakubowski. Nasz rozmówca nie odpowiedział natomiast wprost na pytania o skalę utrudnień oraz o szanse na ich zmniejszenie.
Przypomnijmy, że toczące się prace remontowe na linii nr 3 (E20) stały się powodem
odłożenia w czasie rozpoczęcia przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną obsługi przyległego odcinka Kutno – Łowicz Główny. Łódzki przewoźnik miał uruchomić swoje pierwsze kursy na tej trasie już w grudniu tego roku. Według ostatnich zapowiedzi spółki start został jednak przełożony na okres po zakończeniu wszystkich robót na tej ważnej magistrali.