Postępują przygotowania do realizacji Rail Baltiki na terenie państw bałtyckich. Po niedawno zawartych dwóch umowach projektowych spółka RB Rail ogłasza przetarg na projekt kolejnych 139 km trasy na terenie Łotwy.
Przetarg, ogłoszony przez RB Rail, jest dwuczęściowy. Pierwsza z nich obejmuje 94-kilometrowy odcinek trasy od Vangaži do granicy łotewsko-estońskiej. Na trasie przewidziano 36 wiaduktów drogowych, 13 mostów, trzy wiadukty drogowe, trzy przejścia dla zwierząt, 119 przepustów. Ponadto wykonawca będzie musiał przedstawić koncepcje stacji regionalnych Salacgrīva, Skulte i Ādaži z układem torów umożliwiającym wyprzedzanie się pociągów.
Druga część dotyczy 45-kilometrowego odcinka trasy od miejscowości Misa do granicy łotewsko-litewskiej. Zgodnie ze wstępnym projektem technicznym przewidziano 16 wiaduktów drogowych, cztery mosty, cztery wiaduktu kolejowe, jedno przejście dla zwierząt, 54 przepusty. Zadaniem projektanta będzie też przedstawienie koncepcji stacji Bauska i Iecava.
Postępowanie jest dwuetapowe. W pierwszym etapie – do 5 sierpnia – potencjalni wykonawcy muszą złożyć wnioski o udział w postępowaniu. Po analizie kwalifikacji uczestnicy zostaną zaproszeni do drugiego etapu, w którym będą mogli zapoznać się ze szczegółowymi informacjami technicznymi. Następnie uczestnicy będą mogli złożyć wstępne propozycje, a po możliwych negocjacjach – ostateczne oferty.
W zeszłym tygodniu spółka RB Rail
podpisała umowy projektowe na dwa inne łotewskie odcinki Rail Baltiki. Jedna z nich dotyczy 56-kilometrowego odcinka trasy Upeslejas – Misa przez Rygę, a druga – 67-kilometrowego odcinka trasy Vangaži – Misa przez Salaspils.
RB Rail AS to spółka joint-venture Estonii, Łotwy i Litwy, którą powołano do koordynacji projektu Rail Baltiki na terenie państw bałtyckich. Rail Baltica to normalnotorowa linia, która połączy Estonię, Łotwę i Litwę z Polską. Do tej pory spółka RB Rail ogłosiła lub rozstrzygnęła postępowania przetargowe na projekty dziewięciu z 11 jej odcinków.