Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łotwa ogłasza przetarg na budowę 200 km Rail Baltiki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-11-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łotwa ogłasza przetarg na budowę 200 km Rail Baltiki
mat. Rail Baltica
Na Łotwie trwają już prace przy przebudowie stacji w Rydze oraz budowie nowej stacji i dworca przy ryskim lotnisku w ramach Rail Baltiki. Teraz ogłoszono przetarg na budowę głównego odcinka trasy. Zamawiający zakłada wcześniejszy wybór wykonawcy, by mógł on uczestniczyć w ustaleniach projektowych i przygotowawczych.

Spółka Eiropas Dzelzceļa līnijas, która wdraża projekt Rail Baltiki na Łotwie, ogłosiła przetarg na budowę zasadniczej części trasy na terenie tego kraju. Zamówienie obejmuje w sumie ok. 200-kilometrowy odcinek linii.

– To kolejny ważny krok w rozwoju Rail Baltiki, który potwierdza gotowość Łotwy do jak najszybszej realizacji tego projektu. Od roku trwa przebudowa Dworca Centralnego w Rydze, ruszyła również budowa infrastruktury na międzynarodowym lotnisku w Rydze. Obecnie podejmujemy kluczowe działania dla sprawnej i terminowej budowy nowej głównej linii kolejowej. Planujemy jego realizację sekwencyjnie, zgodnie z gotowością poszczególnych odcinków trasy. Najbardziej zaawansowane są przygotowana związane z południową częścią do granicy litewskiej. Robimy wszystko, co możliwe, aby zapewnić, że Łotwa zostanie połączona z europejskim systemem kolejowym w 2026 r. – mówi Tālis Linkaits, łotewski minister transportu.

Roboty ruszą w 2023 r.


Przetarg jest dwuetapowy. Oferenci mogą składać wniosek o udział w postępowaniu do 28 stycznia 2022 r. Firmy muszą mieć 7-letnie doświadczenie w zakresie realizacji infrastruktury kolejowej, odpowiedni obrót roczny, doświadczenie w zakresie technologii BIM, a także wdrożone systemy zarządzania jakością i środowiskiem. Drugi etap postępowania ruszy w kwietniu. Zakwalifikowani uczestnicy zostaną zaproszeni do złożenia ofert wstępnych i negocjacji, a także przedłożenia ofert ostatecznych. Eiropas Dzelzceļa līnijas zakłada, że umowa ze zwycięzcą zostanie zawarta pod koniec 2022 r., a roboty ruszą w I połowie 2023 r.

Wczesny udział wykonawcy ma umożliwić jego udział w pracach projektowych i przygotowawczych. – To sprawdzona taktyka na arenie międzynarodowej. Umożliwia ona na konsolidację odpowiedzialności za realizację projektu. Praktyka pozwala wybranemu budowniczemu na terminowe zmobilizowanie niezbędnych zasobów, a także doradztwo w zakresie organizacji prac budowlanych podczas procesu projektowania, co pozwala skutecznie optymalizować koszty budowy, a także wykorzystanie zasobów finansowych i materiałów – wskazuje Kaspars Vingris, prezes Eiropas Dzelzceļa līnijas.

Bez Rygi

Zakres prac nie obejmuje Rygi (od lotniska do stacji Torņkalns i od Dworca Centralnego do Acone), 20-kilometrowgego odcinka transgranicznego na granicy z Estonią, a także terminala towarowego Salaspils. Zadania te są lub będą objęte oddzielnymi zleceniami. Zamówienie nie obejmuje także elektryfikacji oraz systemów sterowania ruchem – przetarg na te elementy ma zostać ogłoszony centralnie przez RB Rail AS, joint-venture nadzorujące realizację Rail Baltiki w trzech krajach bałtyckich.

W sumie w ramach projektu Rail Baltiki powstać ma 870 km normalnotorowej linii: 392 km na Litwie, 265 km na Łotwie i 213 km w Estonii. Wartość kontraktów budowlanych szacowana jest na 5,8 mld euro.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

Infrastruktura

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

inf. pras PKP PLK 19 lipca 2023

Rail Baltica poza Polską również ze sporym dofinansowaniem z CEF-u

Infrastruktura

Estonia: Rusza przetarg na budowę kolejnego odcinka Rail Baltiki

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

inf. pras PKP PLK 10 czerwca 2023

Zobacz również:

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

Infrastruktura

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

inf. pras PKP PLK 19 lipca 2023

Rail Baltica poza Polską również ze sporym dofinansowaniem z CEF-u

Infrastruktura

Estonia: Rusza przetarg na budowę kolejnego odcinka Rail Baltiki

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

inf. pras PKP PLK 10 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5