Partnerzy serwisu:
Biznes

Lotos Kolej stawia na nowy tabor

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
25-03-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy, 25 marca 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Lotos Kolej stawia na nowy tabor
W Polsce od lat toczy się dyskusja na temat: modernizować stary czy inwestować w zupełnie nowy tabor. Lotos Kolej już ponad rok temu postawił na nowoczesny sprzęt i dziś tej decyzji nie żałuje. Gdańska bocznica stała się polem doświadczalnym dla różnego rodzaju pojazdów, na które inni przewoźnicy w Polsce mogą spoglądać z zazdrością.

Pożegnanie z Maximą

Lokomotywa Maxima 40CC firmy Voith była eksploatowana w Lotos Kolej ponad rok – od października 2009 roku w ramach eksploatacji nadzorowanej podczas jej homologacji w Polsce. – Zwróciliśmy lokomotywę z dzierżawy wraz z końcem grudnia ubiegłego roku. To maszyna bardzo ciekawa, o dużej mocy – 3 600 kW, jedyna z przekładnią hydrodynamiczną w kraju. Muszę powiedzieć, że spisywała się u nas bardzo dobrze, chociaż miała też kilka drobnych usterek „wieku dziecięcego”, ale liczyliśmy się z tym od początku, gdyż była to jedna z pierwszych tego typu lokomotyw wyprodukowanych przez Voith Turbo Lokomotivtechnik - informuje Marek Smoter, dyrektor ds. taboru w Lotos Kolej. - Producent ten wchodził wtedy dopiero na rynek kolejowy ze swoimi lokomotywami. Wcześniej był postrzegany m.in. jako renomowany producent przekładni hydrodynamicznych. Należy dodać, że nie mieliśmy ani jednego przypadku usterek przekładni, a tego wcześniej obawialiśmy się najbardziej. Współpraca z Voith układała się wzorowo. Lokomotywa już uzyskała świadectwo bezterminowe dopuszczenia do eksploatacji wydane przez UTK. Prawdopodobnie w przyszłości Maxima wróci na polskie tory, chociaż już nie w barwach Lotos Kolej. – Każdy przewoźnik powinien dopasowywać tabor do swojego rodzaju pracy i przewozów, jakie realizuje – mówi Marek Smoter.


Całość artykułu w miesięczniku Rynek Kolejowy nr 4/2011. Zapraszamy do prenumeraty lub salonów Empik


 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

10 nowych elektrowozów dla Lotos Kolej

Tabor i technika

10 nowych elektrowozów dla Lotos Kolej

Roman Czubiński 09 grudnia 2022

Lotos Kolej z pierwszym Traxxem DC3 od Akiem

Tabor i technika

Lotos Kolej z pierwszym Traxxem DC3 od Akiem

inf. pras 16 września 2021

Znamy wyniki konkursu Sfilmuj kolej z Lotos Kolej 2021

Pasażer

Zobacz również:

10 nowych elektrowozów dla Lotos Kolej

Tabor i technika

10 nowych elektrowozów dla Lotos Kolej

Roman Czubiński 09 grudnia 2022

Lotos Kolej z pierwszym Traxxem DC3 od Akiem

Tabor i technika

Lotos Kolej z pierwszym Traxxem DC3 od Akiem

inf. pras 16 września 2021

Znamy wyniki konkursu Sfilmuj kolej z Lotos Kolej 2021

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5