Spółka Lotos Kolej na mocy umowy o współpracy z LTG Cargo, w tym tygodniu po raz pierwszy wykonała transport do przejścia Trakiszki-Mockava na granicy polsko-litewskiej.
Przedmiotem transportu był przewóz lokomotywy M62K na Litwę. Było to możliwe w ramach umowy polsko-litewskiej na przekazywanie przesyłek w ruchu międzynarodowym. - Otwiera nam to drogę do przekazywania ładunków, przede wszystkim kontenerów w przewozach transgranicznych z i do Litwy, do granicy południowej lub zachodniej - powiedział Anatol Kupryciuk, prezes Lotos Kolej.
Szlaki kolejowe na Litwie prawie w całości mają rozstaw 1520 mm. Rozstaw normalnotorowy (1435 mm) znajduje się jedynie na
liczącym 120 kilometry szlaku od przejścia granicznego Trakiszki-Mockava do Kowna, drugiego największego miasta u naszych północnych sąsiadów. Po modernizacji
stanie się elementem trasy Rail Baltica.
Spółka Lotos Kolej prowadzi działalność przewozową w Polsce, Niemczech i Czechach, współpracuje również z innymi przewoźnikami w relacjach transgranicznych, przekazując składy zagranicznym partnerom, również w ramach łańcucha intermodalnego. - Umożliwia to rozwój przewozów na długich odcinkach, co jest atutem kolei jako gałęzi transportu mogącej w krótkim czasie dostarczyć do klienta docelowego duży wolumen towarów, co ograniczając emisję CO2 do atmosfery, wpływa na redukcję śladu węglowego - zaznacza biuro prasowe przewoźnika.