PKP Intercity wzmacnia tabor przed tuż początkiem sezonu letniego. Na pomoc przyjadą lokomotywy EU07 i Vectron z PKP Cargo.
PKP Intercity nie ukrywa, że
sytuacja z dostępnością elektrowozów jest skomplikowana - na co składa się zarówno upadłość zakładów Olkol, rozwój siatki połączeń, jak i opóźnienie w realizacji strategii zakupowej. Na początku miesiąca przewoźnik zapewniał jednak, że
nie zabraknie mu taboru na sezon letni.
Z pomocą (odpłatną) polskiemu przewoźnikowi przyszli już Czesi, którzy
prowadzą pociągi międzynarodowe po Polsce swoimi Vectronami. Do tego PKP Intercity zdecydowało się na ryzykowne zmiany w dokumentacji lokomotyw EP08, by
przywrócić je do eksploatacji bez przeglądu. Teraz czas na kolejny krok. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", przewoźnik zdecydował się na wynajem znacznej liczby elektrowozów z PKP Cargo. - PKP Intercity planuje wynajem od 5-9 lokomotyw EU07 i 2 lokomotywy Vectron w zależności od ich odstępności w PKP Cargo - potwierdza nam Justyna Moskalewicz – Aderek z biura prasowego spółki.
Według naszych informacji, na tę chwilę planuje się przekazanie ośmiu lokomotyw EU07 z PKP Cargo do południowego zakładu PKP IC. - W okresie wakacyjnym, ze względu na sezon urlopowy w gospodarce, mamy trochę mniej przewozów do zrealizowania. Dlatego możemy wynająć pewną liczbę lokomotyw do PKP Intercity. Tak się dzieje co roku - mówi nam rzecznik PKP Cargo Krzysztof Losz. Zwykle jednak liczba ta była mniejsza - w ubiegłym roku przewoźnik pasażerski korzystał tylko z dwóch lokomotyw od PKP Cargo.