Piątego kwietnia odbyła się w Wiedniu prezentacja lokomotywy EuroRunner 2016.903 przewoźnika prywatnego LTE Logistik- und Transportgesellschaft mbH (LTE). LTE zakupił lokomotywę od niemieckiej firmy Siemens Dispolok. Lokomotywa otrzymała nowe malowanie w koloru LTE i sojuszu European Bulls.
Lokomotywa może być stosowana na kolejach w Niemczech, Austrii i Słowacji. Jej podstawowym zastosowaniem będą pociągi z petrolkoksem z niemieckiej rafinerii OMV Deutschland w Burghausen przez Austrię do słowackiej huty aluminium Slovalco Ĺ˝iar nad Hronom. Pociąg jeździ dwa razy do tygodnia i jej przewoźnikiem w całej trasie jest LTE (na Słowacji spółka córka LTE Slovakia).
Na zdjęciu lokomotywa 2016.903 LTE z pociagem z Burghausenu do Ĺ˝iaru nad Hronom w niemieckiej stacji Pirach (foto Kajetan Steiner 15. 4. 2005)
LTE jeździ w tej relacji od 2004 r. i jest pierwszym przewoźnikiem prywatnym, który samodzielnie prowadzi przewozy kolejowe przez słowacko-austriacką granicę. Przewozi przez nią także cement z cementowni HOLCIM RohoĹžnĂk do Austrii. Od 17 września 2001 przewozy w tej relacji prowadzone były we współpracy ze słowackim przewoźnikiem państwowym Ĺ˝eleznice SlovenskĂŠ republiky (od 1 stycznia 2002 Ĺ˝elezniÄnĂĄ spoloÄnosĹĽ), zaś od 2004r. prowadzi przewozy cementu samodzielnie.
Przewoźnik LTE jest wspólnym przedsięwzięciem firmy budowlanej Porr Umwelttechnik Infrastruktur Errichtungs-, Beteiligungs- und Betriebs- GmbH Wien i kolei prywatnej Graz - KĂśflacher Bahn und Busbetrieb GmbH Graz. W 2002 r. LTE założyła spółkę zależną na Słowacji (LTE Logistik a Transport Slovakia s.r.o. Bratislava) a także w Czechach (LTE Logistik a Transport Czechia s.r.o Praha).