Nadzorowane jazdy z pociągami rozkładowymi rozpoczęły się w połowie stycznia na 22-kilometrowej trasie z Opavy do miejscowości Hlučín tuż przy granicy z Polską. Potrwają do końca czerwca.
Czteroosiowa lokomotywa została przystosowana do spalania gazu ziemnego przez kilku partnerów: Vítkovice Doprava, CZ Loko, instytów badań kolejowych VÚZ i firmę Tedom.
Pilotażowy program ma odpowiedzieć na wiele pytań dotyczących zastosowania sprężonego gazu ziemnego w kolejnictwie. Badane będą ekonomiczne, środowiskowe i praktyczne strony jego zastosowania. Inna lokomotywa serii 714 z analogicznym silnikiem rozpoczęła próby mające sprawdzić jej oddziaływanie na środowisko (badano więc hałas i poziom emisji spalin) na trasie Háj – Štítina w kraju morawsko-śląskim.
Więcej o technicznych aspektach nadzorowanej eksploatacji lokomotywy zasilanej CNG oraz perspektywach użycia gazu do napędzania taboru kolejowego przeczytasz na portalu MONITOR
Już 10-11 marca w Warszawie odbędzie się kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. To największa i najbardziej prestiżowa konferencja w Środkowo-Wschodniej Europie, poświęcona rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. W tym roku podjęte zostaną tematy nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów kolejowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. Oficjalnym partnerem wydarzenia są Koleje Ukraińskie (UZ) - podczas konferencji będzie można nawiązać kontakt z ukraińskim rynkiem taborowym.
Więcej na temat konferencji