Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Lokomotywa Euro9000 na Innotrans. Multisystemowy gigant do przewozu cargo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
22-09-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Jedną z ciekawszych premier tegorocznych targów Innotrans w Berlinie, była premiera potężnej lokomotywy Stadlera. Euro 9000 to niezwykle interesująca, uniwersalna maszyna.

Stadler wszedł na rynek lokomotyw w 2016 roku, dzięki akwizycji hiszpańskiej filii Vossloha zlokalizowanej w hiszpańskiej Walencji. Produkował głównie na iberyjski i brytyjski rynek. Teraz rozpycha się bardziej na rynkach europejskich, proponując niezwykle uniwersalny produkt.

Lokomotywa Euro9000 to szansa Stadlera na mocniejsze wejście na rynek, gdzie dominuje Siemens i Alstom (po przejęciu Bombardiera z Traxxami). Choć należy raczej napisać, że Stadler szuka w tej niszy rynku.

Euro9000 jest jedną z najdłuższych istniejących jednoczłonowych lokomotyw. Naprawdę czuć respekt przed tym mierzącym 23 metry długości olbrzymem, ważącym 120 ton. Lokomotywa ma 6 osi, jest przygotowana do obsługi napięcia 25kV AC, 15kV AV, 3kV DC i 1,5 kV DC. W praktyce jest więc przygotowana do pracy w większości europejskich państw, jeśli tylko posiadają one tor 1435 mm. Oczywiście, nie wszędzie jest jeszcze homologowana…

To nie wszystko. W Euro9000 są bowiem dwa silniki spalinowe Cat C32 (każdy o mocy 950 kW), które bez problemu pozwolą na ciągnięcie ciężkich składów towarowych tam gdzie sieci trakcyjnej nie ma. Maksymalna siła pociągowa Euro9000 to 500 kN (dla porównania, również 6 osiowa ET22 ma tej siły 411 kN).

Pierwszym klientem na konia roboczego ze stajni Stadlera jest pool taborowy ELP. Szwajcarska firma leasingowa kupiła 30 takich pojazdów. Będą pracować w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, we Włoszech, Belgii i Holandii. Głównym zadaniem będzie praca na przełęczach alpejskich, gdzie potrzeba silnej lokomotywy, której potężna masa rozłoży się na 6 osi pojazdu przy prędkości maksymalnej 120 km/h.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Tabor i technika

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Słowacja: Pierwsze zmodernizowane jednostki na sieci TEŽ

Świat

Stadler dostarczy wąskotorowe pociągi dla linii wokół Wezuwiusza

Tabor i technika

PKP Intercity ma sześć z dwunastu nowych Flirtów

Tabor i technika

Mediolan podpisuje umowę ze Stadlerem na dostawę do 50 tramwajów

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Tabor i technika

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Słowacja: Pierwsze zmodernizowane jednostki na sieci TEŽ

Świat

Stadler dostarczy wąskotorowe pociągi dla linii wokół Wezuwiusza

Tabor i technika

PKP Intercity ma sześć z dwunastu nowych Flirtów

Tabor i technika

Mediolan podpisuje umowę ze Stadlerem na dostawę do 50 tramwajów

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5