Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Lokomotywa ET41-186 z drugim życiem i w oryginalnym malowaniu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
08-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Lokomotywa ET41-186 z drugim życiem i w oryginalnym malowaniu
Fot. Marek Wawrzyniak / PKP Cargo
Lokomotywa ET41-186, która miała trafić w przeszłości na złom, już wkrótce rozpocznie swoje drugie życie. Trwa właśnie jej modernizacja.

Jak poinformowało PKP Cargo, ET41-186 niebawem zostanie gruntownie odświeżona. Przewoźnik na dowód swych słów zaprezentował zdjęcia z pierwszego etapu prac naprawczych i modernizacyjnych. Pojazd ten wyprodukowano, według źródeł, w 1982 roku. W trakcie swojego życia, pojazd został już raz skreślony w 1995 roku ze stanu PKP, a następnie w tym samym roku przywrócony.

Z kolei w 2012 roku lokomotywa otrzymała status "oczekujący na skreślenie". Szczęśliwie tak się nie stało – i mimo obaw o zezłomowanie lokomotywy – tzw. „Jamnik”, po wielu latach stacjonowania na bocznicy, przechodzi właśnie naprawę piątego poziomu utrzymania wraz z modernizacją. Prace wykonuje spółka wchodząca w skład Grupy PKP Cargo – PKP Cargotabor ZNT Ostrów Wielkopolski.

Już od dłuższego czasu PKP Cargo prowadzi prace sprowadzające się do przywracania sprawności lokomotyw ET41. Do końca 2016 roku przewoźnik zmodernizował kilka pojazdów, w których wymieniono wszystkie elementy w części elektrycznej, łącznie z wymianą instalacji elektrycznej, przebudowano układy pneumatyczne, zmodernizowano wózki i silniki trakcyjne. Gruntownie przebudowana została w nich także kabina maszynisty. Jest w niej nowy pulpit, który zapewnia dostępność w zasięgu ręki maszynisty większości elementów niezbędnych do uruchomienia i prowadzenia lokomotywy. Są nowe, bardziej czytelne wskaźniki i mierniki kontroli parametrów elektrycznych. Ponadto kabina jest zabudowana specjalnymi materiałami wygłuszającymi. Hałas w kabinie zmniejszył się z poziomu 78 dB w starych lokomotywach do około 68-70 dB w tych zmodernizowanych. Pisaliśmy o tym tutaj.

Koncepcja lokomotywy ET41 zakładała połączenie dwóch pojazdów serii EU07, które produkował Pafawag. Pojazdy te charakteryzuje możliwość ciągnięcia ciężkich pociągów pasażerskich o masie do 700 ton z prędkością maksymalną 125 km/h lub pociągów towarowych o masie do 4 tys. ton z prędkością 70 km/h. Jej masa własna to 167 ton. Pociągi o tak dużej masie były odpowiedzią na znaczne zwiększenie ruchu towarowego w latach 70. na sieci PKP. W sumie w latach 1977-1983 w Zakładach Metalowych im Hipolita Cegielskiego w Poznaniu wyprodukowano ogółem 200 sztuk lokomotyw ET41. Obecnie lokomotywy te zatrudniane są przede wszystkim na najważniejszych trasach dowozu węgla ze Śląska do portów m.in. po Magistrali Węglowej.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Biznes

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Roman Czubiński 31 maja 2023

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

Biznes

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

inf. pras oprac. JM 09 maja 2023

Wizerunek Lecha Kaczyńskiego na lokomotywie PKP Cargo

Prawo i polityka

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Biznes

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Roman Czubiński 31 maja 2023

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

Biznes

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

inf. pras oprac. JM 09 maja 2023

Wizerunek Lecha Kaczyńskiego na lokomotywie PKP Cargo

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5