Wczoraj (23 stycznia) nasz Czytelnik uchwycił lokomotywę 207E Rail Polski w drodze do Żmigrodu. Jak udało nam się potwierdzić, tzw. elektryczny Gagarin odbędzie ostatnie testy fabryczne.
Lokomotywa 207E była bez wątpienia
hitem targów Trako. W głębokiej tajemnicy przewoźnik przeprowadził bowiem projekt przebudowy znanej lokomotywy spalinowej ST44 (M62, tzw. Gagarin) na lokomotywę elektryczną. Więcej na jej temat
piszemy tutaj.
Wczoraj lokomotywę w drodze do Żmigrodu, gdzie znajduje się tor doświadczalny Instytutu Kolejnictwa, zaobserwował nasz Czytelnik, Pan Adam. Jak potwierdził "Rynkowi Kolejowemu" Mirosław Szczelina z zarządu Rail Polska, już dziś mają się tam rozpocząć testy fabryczne, które potrwają do końca tygodnia.
– Tak naprawdę to większość testów już przeprowadziliśmy w Monowicach, pozostaje tylko regulacja dla pełnej prędkości – wyjaśnia przedstawiciel Rail Polska. W Żmigrodzie część testów przeprowadzi też IPSz. Natomiast w przyszłym tygodniu elektrowóz pojedzie do Poznania dokończyć pełny zakres testów dla technicznych specyfikacji interoperacyjności (TSI).
Według zapowiedzi Rail Polska, lokomotyw 207E ma być nawet trzydzieści. – Kolejna lokomotywa jest już w produkcji – informuje Mirosław Szczelina.