– Dostępność tej lokomotywy wynosi 100%. To jest absolutnie niesamowite – powiedział Bronisław Plata, właściciel firmy Lokomotiv o elektrowozie Gama Pesy. Jego firma wczoraj odebrała pierwszą lokomotywę i podpisała umowę na zakup dwóch kolejnych.
Wczoraj (8 lipca) w Bydgoszczy wiceprezes Pesy Robert Świechowicz przekazał firmie Lokomotiv pojazd 111 Ed z platformy Gama. Firmy tego samego dnia podpisały umowę na dostawy dwóch kolejnych elektrowozów.
– Chciałbym bardzo serdecznie podziękować twórcom tego projektu, zwłaszcza ojcu tej konkretnej lokomotywy, dyrektorowi Andrzejowi Karwaszowi, który w Pesie prowadzi projekt Gama. Długo mnie pan Andrzej przekonywał do tej lokomotywy, ale kiedy sam ją przetestowałem, nie musiał mnie już do niej nikt przekonywać – powiedział Bronisław Plata, właściciel firmy Lokomotiv.
– Podkreślę jeden fakt: dostępność tej lokomotywy wynosi 100%. To jest absolutnie niesamowite. Testując Gamę mieliśmy w stosunku do niej wielkie oczekiwania, ponieważ firma Ecco Rail, której jestem jednym z kilku właścicieli, prowadzi pociągi w Niemczech, Austrii, Luksemburgu, mamy więc doświadczenie z produktami najbardziej uznanych zachodnich marek. Pomimo to uważam, że takiej lokomotywy jak Gama nie ma i nie było – dodał Bronisław Plata.
Niezwykle zadowolony właściciel Lokomotivu zwracał mediom uwagę na jeszcze jedną wielką zaletę elektrowozu Pesy. – Gama Marathon to pierwsza z lokomotyw, z którą się spotkałem, która posiada silnik dojazdowy. Wyobraźcie sobie państwo, jak wielkie dzięki temu zyskujemy bezpieczeństwo na torach i pewność przewozu towarów. Autonomiczny silnik lokomotywy pozwala bowiem odblokować szlak, kiedy z jakichś przyczyn zabraknie napięcia w sieci, w ten sposób zwalniamy na najbliższej stacji zablokowany tor, działamy więc na korzyść całej kolei – wyjaśnił.
– Jesteśmy dumni, że możemy w takie ręce oddać naszą Gamę, jeden z produktów najbardziej ekologicznych, niezwykle przyjazny dla maszynistów i obdarzony dużą mocą – powiedział wiceprezes Pesy Robert Święchowicz. - Ecco Rail jest przykładem znakomitego rozwoju. Ta firma modernizuje swój sprzęt w najlepszy możliwy sposób. Miło mi też powiedzieć, że w dniu dzisiejszym podpisaliśmy umowę na dwie kolejne Gamy, które pojadą w barwach Ecco Rail. Mamy nadzieje, że lokomotywa, tak jak sprawdza się teraz, tak będzie sprawdzać się w przyszłości i w barwach Ecco będzie ich jeszcze więcej.Pesa zaoferuje najdalej idącą pomoc na każdym etapie eksploatacji tego sprzętu – dodał.
Chętnie na temat Gamy Marathon wypowiedział się również maszynista pojazdu, Tomasz Neumann. – Ta lokomotywa to niemal moje dziecko, jeździłem nią od pierwszych jazd testowych, pod obciążeniem z ST44, aż po dziś dzień. Mogę potwierdzić, że sprawność tego elektrowozu jest fenomenalna i nie jest mi znany przypadek, kiedy pojazd był ściągany ze szlaku, poza jednym, gdy zawinił maszynista – opowiadał maszynista instruktor w firmie Ecco Rail.
– Silnik dojazdowy zainstalowany w pojeździe pozwala na wspaniałe rzeczy. W ruchu pasażerskim nie jest tak często wykorzystywany, jak przy prowadzeniu pociągów towarowych, ale zdarzyło się nam, prowadząc pociąg pasażerski PKP Intercity ominąć odcinek pozbawiony napięcia z sieci trakcyjnej na stacji Warszawa Zachodnia, ku wielkiemu zdziwieniu dyżurnej ruchu – dodał.