Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Lokmotywy Griffin i Pendolino niemal bezawaryjne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
23-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
21-06-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Lokmotywy Griffin i Pendolino niemal bezawaryjne
Fot. NewagElektrowozy Griffin
Który typ pojazdu w PKP Intercity cieszy się opinią bezawaryjnego, a z którym jest więcej kłopotów? M.in. na te pytania odpowiadał zarząd spółki podczas zorganizowanej dla mediów konferencji prasowej.

– Są dwa typy taboru w spółce, co do których nie mamy żadnych zastrzeżeń jeśli chodzi o ich awaryjność. To lokomotywy Griffin z Newagu i składy zespolone Pendolino – powiedział Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Jak dodał, awarie elektrowozów Griffin (na razie spółka posiada je wyłącznie w jednosystemowej wersji na 160 km/h, ale w drodze są wielosystemowe na 200 km/h) są sporadyczne. Podobnie jest w przypadku ED250. – To niezawodny tabor w PKP Intercity – powiedział Janusz Malinowski.

Nieco niższą, ale wciąż wysoką niezawodnością cieszą się ED160, czyli z Flirty od Stadera.

– Pierwsza seria pojazdów ma u nas bardzo dobrą opinię, nieco gorzej jest z dwunastoma pojazdami dostarczonymi dwa lata temu. Wbrew pozorom nie są to takie same jednostki, ponieważ zmiany w zakresie TSI wymusiły w nich trochę inne rozwiązania. Duże problemy były w nich m.in. z nowymi windami dla niepełnosprawnych. Usterki naprawiono jednak systemowo – zmieniono konstrukcję wind i ich sterowanie – powiedział Adam Wawrzyniak, członek zarządu PKP Intercity.

Wawrzyniak przypomniał, że wszystkie czynności obsługowe wykonuje przy trzydziestu dwóch pojazdach Stadler. – Będziemy jeszcze pracować nad poprawą dostępności i niezawodności drugiej serii Flirtów ze Stadlerem – dodał.

Zarząd PKP Intercity zapowiedział, że w ciągu najbliższych lat ogłosi przetarg na jednopokładowe zespoły trakcyjne do obsługi linii krajowych z prędkością do 160, lub 200 km/h. O szczegółach i liczbie pojazdów dowiemy się jednak później. 
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Impulsy 2 dla Kolei Śląskich. Produkcja na ostatniej prostej [zdjęcia]

Tabor i technika

Impulsy 2 dla Kolei Śląskich. Produkcja na ostatniej prostej [zdjęcia]

Koleje Śląskie 07 listopada 2024

Griffin 200 PKP Intercity w składzie TLK

Tabor i technika

Griffin 200 PKP Intercity w składzie TLK

Daniel Siwak 07 listopada 2024

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Impulsy 2 dla Kolei Śląskich. Produkcja na ostatniej prostej [zdjęcia]

Tabor i technika

Impulsy 2 dla Kolei Śląskich. Produkcja na ostatniej prostej [zdjęcia]

Koleje Śląskie 07 listopada 2024

Griffin 200 PKP Intercity w składzie TLK

Tabor i technika

Griffin 200 PKP Intercity w składzie TLK

Daniel Siwak 07 listopada 2024

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5