Samorząd województwa łódzkiego informuje o dobrych wynikach przewozowych osiąganych na linii nr 25 pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim a Opocznem. Region upatruje przyczyn sukcesu w większej liczbie bezpośrednich kursów do Łodzi oraz w wykorzystaniu najnowocześniejszego taboru. Liczba podróżnych zwiększyła się też w związku z wydłużeniem trasy o odcinek do Skarżyska-Kamiennej.
Aktualnie pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim, Opocznem i Skarżyskiem-Kamienną kursują autobusy zastępcze, co jest związane z robotami torowymi prowadzonymi na dwóch odcinkach: w okolicach Tomaszowa i w rejonie Opoczna. W czasie prowadzenia przewozów pociągami operatorzy, ŁKA i Polregio, osiągają natomiast coraz lepsze wyniki frekwencji na odcinku leżącym w granicach administracyjnych województwa łódzkiego. Region zapewnia, że od dłuższego czasu zauważa wyraźną tendencję wzrostową, jeśli chodzi o zainteresowanie podróżnych ofertą połączeń z Opoczna w kierunku Tomaszowa.
Spore wzrosty rok po roku
– Oferta na tej trasie jest stabilna i dopasowana do potrzeb mieszkańców. Zapewniona jest możliwość dojazdu do pracy i szkoły, a także odwozu do domów – ocenia Wydział Prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Samorząd podkreśla też, że jego polityka zakłada stałe inwestowanie w transport kolejowy, w tym nowoczesny tabor. W grudniu zeszłego roku do obsługi linii nr 25 skierowane zostały dwunapędowe elektryczno-spalinowe zespoły trakcyjne Impuls wykorzystywane przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną.
To właśnie nowoczesne pojazdy mają być jednym z czynników przyciągających pasażerów na kolej. Wówczas zwiększona została też liczba bezpośrednich kursów z Opoczna do łodzi, a po wieloletniej przerwie ich większość została skierowana na najważniejszy łódzki dworzec – Łódź Fabryczną. – W pierwszym kwartale odnotowany został ok. 26-proc. wzrost liczby podróżnych na niezelektryfikowanym odcinku linii nr 25 w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej – podkreślają służby prasowe marszałka.
Polityka wspierania kolei ma być kontynuowana
Jeszcze bardziej spektakularny skok osiągnięto rok wcześniej. W roku 2022 z pociągów na tej trasie skorzystało o aż 40 proc. pasażerów więcej niż w 2021 r. Należy jednak pamiętać, że choć jednym z istotnych czynników było zapewne wydłużenie części kursów do Skarżyska-Kamiennej, niepomijalną okolicznością pozostawała też pandemia koronawirusa. Różny poziom wprowadzanych obostrzeń rzutował bowiem bardzo mocno na mobilność Polaków w poszczególnych okresach, nie zawsze analogicznych w kolejnych latach.
– Będziemy podejmować działania, aby w miarę możliwości finansowych, organizacyjnych i technicznych dalej optymalizować ofertę – zapewnił nas UMWŁ. Jego celem jest bowiem zachowanie trendu wzrostowego. Region liczy na to, że do pociągów przesiądą się kolejni kierowcy, którzy docenią nowoczesny i ekologiczny transport kolejowy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.