Województwo Łódzkie otworzyło oferty w przetargu na wykonanie studium nowej linii kolejowej stanowiącej połączenie linii kolejowych nr 24 i 131 w rejonie kopalni w Bełchatowie. Celem jest stworzenie korytarza transportowego Piotrków Trybunalski – Bełchatów – Wieluń / Wieruszów.
Celem projektu jest, jak podaje samorząd, budowa nowej linii kolejowej łączącej linię kolejową nr 24 (z projektowanym jej wydłużeniem w kierunku Bogumiłowa), realizowanych w ramach Kolei +, z linią kolejową nr 131 i docelowe utworzenie korytarza transportowego Piotrków Trybunalski – Bełchatów – LK 131 – Wieluń/Wieruszów. Zadaniem wykonawcy będzie selekcja wariantów i wskazanie preferowanego przebiegu. W tym celu projektant będzie musiał zdefiniować co najmniej pięć wariantów inwestycyjnych, w tym trzech opierających się na wstępnych wariantach zamawiającego. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
Termin składania ofert minął 27 czerwca. Wystartowało sześć podmiotów. Konsorcjum Biuro Realizacji Inwestycji Koltech Inwestor i Instytut Kolejnictwa wyceniło zlecenie na 1,464 mln zł brutto, IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo – 1,470 mln zł, Infra – Centrum Doradztwa – 1,654 mln zł, Schuessler-Plan Inżynierzy – 2,285 mln zł, Multiconsult Polska – 2,435 mln zł, TPF – 3,090 mln zł. Budżet wynosił 1,340 mln zł brutto.
O wyborze zdecydują cena (60%), doświadczenie personelu – kierownika zespołu (10%), eksperta ds. finansowo-ekonomicznych (15%) oraz ds. infrastruktury kolejowej (15%). Na wykonanie opracowania przeznaczono nieco ponad dziewięć miesięcy. Województwo zamierza realizować projekt z regionalnych środków unijnych.
Przypomnijmy – w lipcu zeszłego roku PKP PLK
podpisały umowę na projekt modernizacji i elektryfikacji linii kolejowej nr 24 na odcinku Piotrków Trybunalski – Bełchatów – Zarzecze z ok. 7-kilometrowym wydłużeniem do Bogumiłowa. Warte 15,5 mln zł prace projektowe finansowane są z programu Kolej Plus. Dokumentacja ma być gotowa w I kw. 2026 r., natomiast prace budowlane zaplanowano na lata 2027-2029. Więcej pisaliśmy o tym
tutaj.