Województwo Łódzkie rozstrzygnęło przetarg na wykonanie studium nowej linii kolejowej stanowiącej połączenie linii kolejowych nr 24 i 131 w rejonie kopalni w Bełchatowie. Celem jest stworzenie korytarza transportowego Piotrków Trybunalski – Bełchatów – Wieluń / Wieruszów.
Celem projektu jest, jak podaje samorząd, budowa nowej linii kolejowej łączącej linię kolejową nr 24 (z projektowanym jej wydłużeniem w kierunku Bogumiłowa), realizowanych w ramach Kolei +, z linią kolejową nr 131 i docelowe utworzenie korytarza transportowego Piotrków Trybunalski – Bełchatów – LK 131 – Wieluń/Wieruszów. Zadaniem wykonawcy będzie selekcja wariantów i wskazanie preferowanego przebiegu. W tym celu projektant będzie musiał zdefiniować co najmniej pięć wariantów inwestycyjnych, w tym trzech opierających się na wstępnych wariantach zamawiającego. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
O zamówienie ubiegało się sześć podmiotów. Przetarg został rozstrzygnięty pod koniec sierpnia. Wygrał firma IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo z ofertą na kwotę 1,470 mln zł. O zwycięstwie zadecydowało doświadczenie personelu wskazanego do realizacji zamówienia. Na wykonanie opracowania przeznaczono nieco ponad dziewięć miesięcy, licząc od zawarcia umowy.
Przypomnijmy – w lipcu zeszłego roku PKP PLK
podpisały umowę na projekt modernizacji i elektryfikacji linii kolejowej nr 24 na odcinku Piotrków Trybunalski – Bełchatów – Zarzecze z ok. 7-kilometrowym wydłużeniem do Bogumiłowa. Warte 15,5 mln zł prace projektowe finansowane są z programu Kolej Plus. Dokumentacja ma być gotowa w I kw. 2026 r., natomiast prace budowlane zaplanowano na lata 2027-2029.