Partnerzy serwisu:
Pasażer

Łódzkie: Współpraca z Mazowszem daje efekty. Coraz więcej pasażerów do Radomia

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-02-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Łódzkie: Współpraca z Mazowszem daje efekty. Coraz więcej pasażerów do Radomia
fot. Kasper FiszerPociąg KM w Drzewicy
Samorządy województw mazowieckiego i łódzkiego wciąż nie zdecydowały się na uruchamianie bezpośrednich pociągów z Łodzi do Radomia w dni robocze. Dzięki skomunikowaniom i przyjaznej taryfie liczba pasażerów na linii nr 22 stale rośnie – zapewnia jednak łódzki urząd marszałkowski. Zapowiada też kontynuację współpracy z sąsiednim województwem w celu konstrukcji dobrej oferty na przyszły rok.

W zeszłym roku samorząd województwa łódzkiego zapowiedział ściślejszą niż dotychczas współpracę z władzami administracyjnego Mazowsza przy organizacji połączeń na ciągu Łódź – Drzewica – Radom. Aktualnie oba regiony uruchamiają pociągi na swoich odcinkach trasy, a pasażerowie muszą przesiąść się z jednostek Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej do składów Kolei Mazowieckich na stacji Drzewica leżącej w pobliżu granicy województw. Wyjątkiem jest funkcjonująca jedynie w weekendy jedna para kursów ŁKA relacji Łódź – Radom.

Integracja ma opierać się na skomunikowaniach

Na razie nie ma planów rozszerzania oferty połączeń bezpośrednich poprzez wydłużenie kolejnych kursów któregoś z wojewódzkich przewoźników w głąb sąsiedniego regionu. – Obowiązująca oferta na styku województw jest efektem uzgodnień obu organizatorów – wskazała Kancelaria Marszałka w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego. Współpraca ma się opierać na dogodnych skomunikowaniach, które sa zachowane przy znacznej części kursów. W niektórych porach dnia wciąż szybszy okazuje się jednak okrężny przejazd przez Warszawę.

– Współpraca będzie kontynuowana podczas konstrukcji nowego rocznego rozkładu jazdy 2023/2024 – zapewniły nas służby prasowe marszałka Grzegorza Schreibera. Nie należy spodziewać się jednak istotnych zmian, w tym znaczącego zwiększenia liczby kursów bezpośrednich. Samorządy mają rozpocząć rozmowy dotyczące kolejnego grafiku połączeń jeszcze w tym miesiącu.

Liczba pasażerów rośnie. Czy będą kolejne udogodnienia?

Łódzki samorząd ocenia, że już obecna oferta jest dla podróżnych atrakcyjna. – Efektem współpracy jest obserwowany systematyczny wzrost liczby pasażerów na trasie do Drzewicy i Radomia – argumentuje UMWŁ. Jednym z owoców rozmów ma być rozwój oferty biletowej. Aktualnie klienci ŁKA czy KM mogą kupić jeden bilet na całą trasę do Łodzi, Radomia czy przystanków pośrednich niezależnie od przesiadki w Drzewicy lub jej braku.

W zeszłym roku UMWŁ zapowiadał wprowadzenie dodatkowych rozwiązań mających uatrakcyjnić ofertę biletową dla korzystających z usług obu operatorów. Na razie jednak z takich udogodnień na trasie Łódź – Radom skorzystać nie można. – Uzgodnienia w zakresie integracji taryfowej trwają – usłyszeliśmy jedynie w Kancelarii Marszałka.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5