Samorząd województwa łódzkiego dąży do kompleksowej przebudowy linii kolejowej nr 24 połączonej z jej przedłużeniem z Bełchatowa w kierunku węzła Chorzew-Siemkowice. Zanim jednak dojdzie do tej gigantycznej inwestycji, samorząd sfinansuje remont jednego wiaduktu znajdującego się na terenie Bełchatowa. Prace są elementem rozbudowy układu drogowego wokół miasta.
Samorząd województwa łódzkiego rozpoczyna najdroższą w swojej historii inwestycję drogową –
budowę wschodniej obwodnicy Bełchatowa. Choć zadanie będzie skupione, rzecz jasna, na poprawie warunków ruchu drogowego, w jego zakresie znalazły się też pewne prace związane z infrastrukturą kolejową. Jak poinformował Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi, wyremontowany ma zostać jeden wiadukt kolejowy znajdujący się w ciągu linii nr 24 łączącej Piotrków Trybunalski z Bełchatowem i Rogowcem.
PLK nie są zaangażowane finansowo w przedsięwzięcie Plany te potwierdził zarządca infrastruktury kolejowej. – ZDW zamierza odnowić konstrukcję podpór i przęseł wiaduktu kolejowego nad ul. Piotrkowską w Bełchatowie – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Prace będą finansowane przez Zarząd Dróg Wojewódzkich. PKP PLK nie będą partycypować w kosztach remontu.
Na razie nie są znane szczegóły dotyczące organizacji ruchu na czas robót. Po linii nr 24 kursują aktualnie wyłącznie pociągi towarowe, które obsługują m.in. kompleks energetyczny z elektrociepłownią na czele. PKP PLK nie uzgodniły wciąż, czy w związku z pracami konieczne będzie wstrzymanie przewozów. Regionalny zarządca dróg otrzymał natomiast dotację z budżetu centralnego w ramach rządowego programu budowy obwodnic.
Mały remont poprzedzi wielką inwestycję Przypomnijmy, że województwo łódzkie stara się także o znacznie szerszy remont infrastruktury kolejowej na trasie do Bełchatowa.
W ramach programu Kolej Plus linia miałaby zostać kompleksowo przebudowana, zelektryfikowana i przedłużona w kierunku Chorzewa-Siemkowic i Wielunia. Bardzo duża inwestycja ma pozwolić na wznowienie obsługi pasażerskiej Bełchatowa i kursowanie zarówno pociągów regionalnych, jak i dalekobieżnych.
Niegdyś po linii nr 24 kursowały już pociągi pasażerskie relacji Piotrków – Bełchatów – Biały Ług. Pomiędzy Bełchatowem a przystankiem końcowym kursy miały charakter służbowy i służyły pracownikom miejscowego kompleksu energetycznego. Tor do posterunku Biały Ług został już jednak rozebrany i aktualnie trasa kończy się nieco bliżej Bełchatowa – w Rogowcu.