Zakończenie modernizacji stacji w Pabianicach oraz prac na odcinku Łódź Kaliska – Retkinia to najważniejsze z zapowiedzi PKP PLK, jakie padły podczas dzisiejszej konferencji prasowej dotyczącej modernizacji linii nr 14 pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą. Prace idą zgodnie z nowym harmonogramem ustalonym w tym roku z wykonawcą, firmą ZUE. Oznacza to jednak opóźnienie w stosunku do pierwotnych założeń.
PKP PLK podsumowały 20 sierpnia kolejny etap modernizacji linii kolejowej nr 14 pomiędzy Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą, który ma zakończyć się we wrześniu. Na początku przyszłego miesiąca oddane do użytku zostanie nowe przejście podziemne w Pabianicach – obecnie trwają prace wykończeniowe i odbiory. Z tunelu pod peronami można wyjść na obie strony miasta, co jest dużą zmianą wobec dotychczasowych rozwiązań, bo mieszkańcy Zatorza musieli nadrabiać drogi, korzystając z relatywnie odległego przejazdu kolejowo-drogowego.
Stacja w Pabianicach w pełni gotowa we wrześniu – Przebudowa linii jest już w ostatecznej fazie realizacji – mówił podczas konferencji prasowej w Pabianicach Bartłomiej Cygan, wicedyrektor Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych. Przedstawiciele zarządcy infrastruktury podkreślali, że znakomita większość prac na pabianickiej stacji została już wykonana. Pasażerowie korzystają z dwóch zmodernizowanych, szerokich peronów, które zastąpiły niskie platformy o bardzo niewielkiej szerokości.
Dotychczas roboty zasadnicze wykonane zostały na odcinkach od Lublinka do Pabianic oraz od Dobronia do Zduńskiej Woli. – We wrześniu zostaną odebrane roboty na kolejnych 14 km torów wraz z infrastrukturą towarzyszącą – zapowiedziała Beata Rutkowska, dyrektor projektu z ramienia PKP PLK. Do końca tego roku zrealizowane mają zostać roboty na ostatnich trzynastu kilometrach, a według obecnych założeń cała inwestycja zakończy się w połowie przyszłego roku.
Prace zgodnie ze zaktualizowanym harmonogramem, czyli później niż planowano pierwotnieZa kilka tygodni PKP PLK odbiorą roboty na odcinku Łódź Kaliska – posterunek odgałęźny Retkinia. Otwarty zostanie też jeden tor na szlaku Retkinia – Łódź-Lublinek oraz pomiędzy Pabianicami a Dobroniem. – Następnie wykonawca [ZUE] rozpocznie na tych fragmentach roboty na drugim torze – zapowiedziała przedstawicielka inwestora.
Beata Rutkowska zapewniła przy tym, że konflikt z wykonawcą robót z początku roku nie wpłynął na termin zakończenia robót. Dodała jednak, że po zakończeniu sporu spółki przygotowały nowy harmonogram robót. Na naszych łamach wskazywaliśmy już, że
zakłada on znacznie późniejsze zakończenie inwestycji, niż wynikało to z pierwotnego harmonogramu. – Teraz prace toczą się zgodnie z nowym harmonogramem – podkreślała przy tym nasza rozmówczyni.