W ciągu kilku lat możliwe jest wznowienie obsługi odcinka z Wielunia-Dąbrowy do Kępna przez pociągi regionalne. Samorząd województwa łódzkiego planuje bowiem skierować tam kursy z Łodzi jadące po projektowanym odcinku Chorzew-Siemkowice – Wieluń. Ma on zostać zbudowany do 2028 r.
Pasażerski ruch kolejowy w południowo-zachodniej części województwa łódzkiego utrzymywany jest na znacznie niższym poziomie niż w centralnej części regionu. Po części wynika to z niedostosowania siatki linii kolejowych do aktualnych granic administracyjnych, w wyniku czego najważniejszego ośrodka na wspomnianym obszarze – Wielunia – nie łączy z Łodzią żadna trasa umożliwiająca przejazd bez znaczącego nadkładania drogi. Kursy regionalne są więc realizowane tylko w relacji do Tarnowskich Gór w województwie śląskim.
Część województwa poza siecią połączeń marszałkowskich Na odcinku z Wielunia do Kępna utrzymywany jest natomiast tylko skromny ruch dalekobieżny. Od kilku lat nie są tam prowadzone przewozy regionalne, a w ostatnim okresie obsługi oferta była bardzo skromna – ograniczała się do zaledwie jednej pary kursów kategorii Regio relacji Tarnowskie Góry – Kępno. W jej finansowanie zaangażowane były samorządy aż czterech województw: śląskiego, opolskiego, łódzkiego oraz wielkopolskiego.
W związku z zawieszeniem przewozów poza siecią wojewódzkich przewozów kolejowych znalazł się leżący na terenie województwa łódzkiego, ale blisko granicy z administracyjną Wielkopolską Wieruszów. W kilku mniejszych miejscowościach pociągi nie zatrzymują się natomiast w ogóle (w Wieruszowie przystają pojedyncze kursy PKP Intercity). Jak zapewnia samorząd województwa łódzkiego, w przyszłości ma się to zmienić.
Z Łodzi bez przesiadki do Kępna Samorząd wiąże to z planowaną budową
łącznika pomiędzy liniami nr 131 i 181 spinającego stacje Chorzew-Siemkowice i Wieluń. Ma ona być realizowana w ramach rządowego programu Kolej Plus. –
W sierpniu podpisana została umowa na realizację projektu – przypomina Wydział Prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. W przesłanym nam komunikacie zaznaczono też, że trasa ma zostać zbudowana do 2028 r., a rozmowy z krajowym zarządcą infrastruktury w tej sprawie wciąż trwają.
– Powstanie łącznika umożliwi uruchomienie zintegrowanej oferty przewozowej z Łodzi przez Zduńską Wolę, Chorzew-Siemkowice, Wieluń do Wieruszowa i dalej w kierunku Kępna – zapowiedziały służby prasowe marszałka. W Kępnie powstałby więc ponownie punkt przesiadkowy do pociągów zamawianych przez samorząd województwa wielkopolskiego jadących w kierunku Ostrowa Wielkopolskiego. Nie ma natomiast planów wznawiania obsłługi relacji z Kępna do Tarnowskich Gór.