Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Łódzkie chciałoby wznowić ruch na odcinku Wieluń – Kępno

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
14-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Łódzkie chciałoby wznowić ruch na odcinku Wieluń – Kępno
fot. Travelarz, lic. CC BY-SA 3.0 plDworzec kolejowy w Kępnie
W ciągu kilku lat możliwe jest wznowienie obsługi odcinka z Wielunia-Dąbrowy do Kępna przez pociągi regionalne. Samorząd województwa łódzkiego planuje bowiem skierować tam kursy z Łodzi jadące po projektowanym odcinku Chorzew-Siemkowice – Wieluń. Ma on zostać zbudowany do 2028 r.

Pasażerski ruch kolejowy w południowo-zachodniej części województwa łódzkiego utrzymywany jest na znacznie niższym poziomie niż w centralnej części regionu. Po części wynika to z niedostosowania siatki linii kolejowych do aktualnych granic administracyjnych, w wyniku czego najważniejszego ośrodka na wspomnianym obszarze – Wielunia – nie łączy z Łodzią żadna trasa umożliwiająca przejazd bez znaczącego nadkładania drogi. Kursy regionalne są więc realizowane tylko w relacji do Tarnowskich Gór w województwie śląskim.

Część województwa poza siecią połączeń marszałkowskich

Na odcinku z Wielunia do Kępna utrzymywany jest natomiast tylko skromny ruch dalekobieżny. Od kilku lat nie są tam prowadzone przewozy regionalne, a w ostatnim okresie obsługi oferta była bardzo skromna – ograniczała się do zaledwie jednej pary kursów kategorii Regio relacji Tarnowskie Góry – Kępno. W jej finansowanie zaangażowane były samorządy aż czterech województw: śląskiego, opolskiego, łódzkiego oraz wielkopolskiego.

W związku z zawieszeniem przewozów poza siecią wojewódzkich przewozów kolejowych znalazł się leżący na terenie województwa łódzkiego, ale blisko granicy z administracyjną Wielkopolską Wieruszów. W kilku mniejszych miejscowościach pociągi nie zatrzymują się natomiast w ogóle (w Wieruszowie przystają pojedyncze kursy PKP Intercity). Jak zapewnia samorząd województwa łódzkiego, w przyszłości ma się to zmienić.

Z Łodzi bez przesiadki do Kępna

Samorząd wiąże to z planowaną budową łącznika pomiędzy liniami nr 131 i 181 spinającego stacje Chorzew-Siemkowice i Wieluń. Ma ona być realizowana w ramach rządowego programu Kolej Plus. – W sierpniu podpisana została umowa na realizację projektu – przypomina Wydział Prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. W przesłanym nam komunikacie zaznaczono też, że trasa ma zostać zbudowana do 2028 r., a rozmowy z krajowym zarządcą infrastruktury w tej sprawie wciąż trwają.

– Powstanie łącznika umożliwi uruchomienie zintegrowanej oferty przewozowej z Łodzi przez Zduńską Wolę, Chorzew-Siemkowice, Wieluń do Wieruszowa i dalej w kierunku Kępna – zapowiedziały służby prasowe marszałka. W Kępnie powstałby więc ponownie punkt przesiadkowy do pociągów zamawianych przez samorząd województwa wielkopolskiego jadących w kierunku Ostrowa Wielkopolskiego. Nie ma natomiast planów wznawiania obsłługi relacji z Kępna do Tarnowskich Gór.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Zintegrowany transport

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Jakub Rösler 18 lipca 2023

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Zintegrowany transport

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Jakub Rösler 18 lipca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5