Do 2019 r. rola Przewozów Regionalnych w obsłudze województwa łódzkiego ma nie ulec większym zmianom. Zagwarantuje to negocjowana właśnie dwuletnia umowa regionu z przewoźnikiem.
21 czerwca w Łodzi przedstawiciele Przewozów Regionalnych i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego poinformowali, że przygotowują się do zawarcia dwuletniej umowy na świadczenie przewozów. Zbliżona do obecnej pozycja PR w regionie, który rozwija własną spółkę kolejową – Łódzką Kolej Aglomeracyjną, byłaby więc zagwarantowana do 2019 r. Oznacza to zmianę planów łódzkiego samorządu. Jeszcze w październiku zeszłego roku
chcał on podpisać z ogólnopolskim przewoźnikiem kontrakt na aż trzy lata.
PR chce pozostać najważniejszym przewoźnikiem w regionie – Dzięki nowemu porozumieniu będziemy realizować usługi transportowe na obszarze województwa łódzkiego oraz na liniach do regionów sąsiednich. Nasze pociągi będzie można w dalszym ciągu spotkać m.in. na trasach ze Skierniewic do Kutna oraz z Łodzi do Skierniewic, Tomaszowa Mazowieckiego i Opoczna, Radomska i Częstochowy, a także do Poznania – wylicza Michał Stilger, główny specjalista ds. public relations spółki. – Bez zamawiającego nasze usługi nie moglibyśmy wypełniać misji PR, jaką jest codzienny dowóz pasażerów do pracy, szkoły czy w inne wybrane przez nich miejsca – podkreślała natomiast Anna Lenarczyk, dyrektor ds. handlowych i członek zarządu PR.
Prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Zgorzelski wskazywał, że spółka pozostanie największym regionalnym przewoźnikiem w Łódzkiem. – Na terenie województwa pozostajemy liderem – przekonywał. Należy się jednak spodziewać, że w dłuższej perspektywie rola PR w obsłudze regionu będzie maleć i skoncentruje się na wykonywaniu przewozów międzyregionalnych. Łódzka Kolej Aglomeracyjna czeka bowiem na kolejne elektryczne zespoły trakcyjne produkcji nowosądeckiego Newagu, które pozwolą jej na znaczne rozszerzenie oferty przewozowej.
Stępień: Nie wyobrażam sobie województwa bez PRMarszałek województwa łódzkiego Witold Stępień zaznaczył przy tym, że integracji wewnętrznej regionu i skomunikowaniu go z obszarami ościennymi służyć będą połączenia obu spółek. – Mam nadzieję, że współdziałanie przewoźników regionalnych, a także PKP Intercity, będzie trwać. Nie wyobrażam sobie województwa, w którym nie byłoby dysponowanych właśnie przez Polregio pociągów w relacjach międzymiastowych – mówił. Pozytywnie ocenił też proces restrukturyzacji spółki połączony ze zmianą struktury właścicielskiej. – Cieszę się, że spółka osiąga dodatnie wyniki finansowe, że inwestuje, kupuje nowy tabor [
wczoraj zaprezentowano nowy pojazd Link dla łódzkiego oddziału PR]. W połączeniu ze zmianami infrastrukturalnymi sprawia to, że rzeczywiście budujemy nowy obraz kolei w Polsce i w regionie łódzkim – dodał.
Podczas krótkiej konferencji prasowej marszałek przypominał też o kilku inwestycjach, jakie chce w najbliższym czasie podjąć województwo, by poprawić jakość połączeń kolejowych. Wśród nich wymienił elektryfikację linii do Opoczna i
remont nieczynnego, nigdy nieukończonego wschodniego wiaduktu na stacji Łódź Kaliska. – To przedsięwzięcie pomoże integrować transport miejski z koleją – argumentował.