Na przystanku Wolbórka na linii nr 1 czynne są już obie krawędzie peronowe. Przebudowa peronu została zakończona – informuje PKP PLK. Inwestycja była częścią pakietu modernizacji 22 peronów, którego realizacja również zbliża się do końca.
Prace w Wolbórce kosztowały ok. 4 mln zł. Peron wyspowy został podwyższony do 76 cm nad główką szyny i dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. W nawierzchni pojawiły się ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowano też nowe ławki i wiaty, energooszczędne oświetlenie LED, czytelne oznakowanie i gabloty z rozkładami jazdy. Na pierwszej z krawędzi prace te zostały ukończone już w marcu.
Przebudowę przystanku, z którego korzystają pasażerowie pociągów ŁKA i Polregio do Łodzi, Piotrkowa Trybunalskiego, Radomska i Częstochowy,
zapowiedziano przed blisko czterema laty. Wcześniej, w latach 2013-2015, linia nr 1 została wyremontowana, jednak prace te nie objęły części przystanków – wśród nich Wolbórki. PKP PLK tłumaczyły wówczas, że przystanek remontowany był zaledwie kilka lat wcześniej. Od tego czasu zmieniły się jednak standardy dotyczące peronów.
Prace w Wolbórce były częścią większego pakietu – czwartego etapu zadania „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. Modernizacja łącznie 22 peronów w 15 punktach handlowych
kosztuje około 100 mln zł. Do wykonania pozostały prace w jeszcze dwóch miejscach. Prace zostały dofinansowane z funduszy Unii Europejskiej (Program Operacyjny „Infrastruktura i Środowisko”).
Przystanek (dawniej stacja) Wolbórka w latach 1925-2009 nosił nazwę Czarnocin. Do 2006 r. przy torach stała tu zabytkowa drewniana poczekalnia z 1896 r., przeniesiona następnie do Skansenu Rzeki Pilicy w Tomaszowie Mazowieckim i tam odrestaurowana.