Partnerzy serwisu:
Pasażer

Przewozy na „Węglówce” i linii 146 będą dopiero rozważane

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-04-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Przewozy na „Węglówce” i linii 146 będą dopiero rozważane
fot. MateuszFD, lic. CC BY-SA 3.0Przystanek na linii nr 146
W zeszłym roku UMWŁ informował, że uruchomi pociągi ze Zduńskiej Woli w kierunku Chorzewa-Siemkowic już w 2021 r. Obecnie plany samorządu regionalnego dotyczące reaktywacji połączeń na liniach 131 i 146 wydają się mniej konkretne. Władze województwa stwierdzają bowiem, że dopiero rozważą możliwość otwarcia połączeń po zakończeniu remontu infrastruktury.

Poprzedni Zarząd Województwa Łódzkiego pod koniec swojej kadencji ogłosił dość zaskakujący plan wznowienia przewozów po liniach kolejowych nr 131 (tzw. Magistrala Węglowa) i 146 (Chorzew-Siemkowice – Wyczerpy; trasa łącząca leżący na „Węglówce” węzeł z Częstochową). Zgodnie z informacjami przekazywanymi przez samorząd regionalny jesienią zeszłego roku kursy te miałyby być realizowane na całej linii 146 oraz pomiędzy Zduńską Wolą a Chorzewem-Siemkowicami. Łódzki urząd marszałkowski nie przewidywał natomiast wówczas utrzymywania komunikacji na linii 131 na południe od Chorzewa-Siemkowic.

Aktualizacja planu transportowego będzie dopiero rozważana

Ogłaszane plany nigdy nie doczekały się jednak konkretyzacji. Nie wiadomo było więc, jaka miałaby być panowana oferta, usłyszeliśmy jednak, że przewozy mogłyby zostać wzowione w 2021 r. Uszczegółowienia zamiarów nie przyniosła także zmiana układu sił w łódzkim sejmiku. Co więcej, nowy zarząd województwa odnosi się do możliwości reaktywacji kursów z dużo większą rezerwą.

– Plan Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Województwa Łódzkiego do roku 2020 z perspektywą do roku 2030 [tzw. plan transportowy – dop. kf] określający sieć komunikacyjną, na której jest planowane wykonywanie przewozów o charakterze użyteczności publicznej przez województwo łódzkie, nie przewiduje organizacji przewozów na linii nr 131 oraz na linii 146 – informuje nas bowiem Wydział Informacji i Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

– W celu zapobieżenia wykluczeniu z obsługi koleją południowo-zachodniej części województwa łódzkiego UMWŁ po zakończeniu przez PKP PLK prac modernizacyjnych na odcinku linii 131 Chorzew-Siemkowice – Zduńska Wola-Karsznice przystosowujących infrastrukturę kolejową do prędkości 140 km/godz. i po zapewnianiu infrastruktury przystankowej zamierza wznowić przewozy pasażerskie na ww. linii oraz na linii nr 146 w kierunku Częstochowy – dodają przy tym służby prasowe regionu. Problemem może być jednak kwestia infrastruktury przystankowej, bo PKP Polskie Linie Kolejowe nie odstąpiły w pełni od planów jej likwidacji, a nie remontu.

– Plan transportowy będzie podlegał weryfikacji. Jeżeli będą przesłanki do aktualizacji dokumentu np. w zakresie uruchomienia połączeń na linii nr 131 i 146, to przy zapewnieniu ich finansowania Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego rozważy możliwość prowadzenia przewozów pasażerskich na Magistrali Węglowej oraz w relacji Chorzew-Siemkowice – Wyczerpy i dalej do Częstochowy – czytamy w dalszej części komunikatu przesłanego nam przez samorząd. Należy więc stwierdzić, że póki co nie ma żadnych konkretnych ustaleń w sprawie zamówienia kursów, a pomysł ich uruchomienia będzie realnie rozpatrywany dopiero po remoncie infrastruktury.

Brane pod uwagę jest także otwarcie ruchu na północ od Zduńskiej Woli

– Przedmiotem zainteresowania województwa łódzkiego jest również wznowienie przewozów pasażerskich na linii 131 w kierunku Poddębic – zapewnił nas Wydział Informacji i Komunikacji Społecznej UMWŁ. Również i w tym przypadku na razie trudno jednak mówić o jakichkolwiek skonkretyzowanych planach. Przypomnijmy, że ostatnią próbą wznowienia połączeń pasażerskich na krótkiej linii 131 podjętą przez samorząd regionu łódzkiego było uruchomienie kilku par połączeń ŁKA relacji Zduńska Wola – Zduńska Wola Południowa we wrześniu 2015 r., jednak już w listopadzie tego samego roku kursy te zniknęły z rozkładu jazdy, a oficjalnym powodem ich likwidacji była niska frekwencja.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5