Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK planują zwiększenie przepustowości linii 14 do Ostrowa Wlkp. Co z pieniędzmi?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-04-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK planują zwiększenie przepustowości linii 14 do Ostrowa Wlkp. Co z pieniędzmi?
Fot. Adam Baran, SM42.pl
Linia kolejowa nr 14 w kierunku Ostrowa Wlkp. jest jednym z najważniejszych ciągów komunikacyjnych wybiegających z Łodzi. Jego rola może też znacznie wzrosnąć po otwarciu tunelu średnicowego. Wymaga on jednak modernizacji, ale ta – choć wstępnie zaprojektowana – wciąż nie jest pewna.

Dwa lata temu zakończyła się modernizacja linii nr 14 Łódź Kaliska – Zasieki – granica państwa na jej podłódzkim odcinku do Zduńskiej Woli. Prace pozwoliły na zwiększenie prędkości handlowej pociągów regionalnych, a także kursów dalekobieżnych w stronę Poznania czy Wrocławia. W ich przypadku przełom przyniósłby jednak dopiero kompleksowy remont dalszego odcinka trasy – ze Zduńskiej Woli przez Sieradz i Kalisz do Ostrowa Wielkopolskiego, ważnego węzła w pobliżu styku regionów łódzkiego, wielkopolskiego i dolnośląskiego.

Są plany, nie ma środków

– Planujemy modernizację linii na odcinku ze Zduńskiej Woli do Ostrowa – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że powstało już studium wykonalności inwestycji, a jego podstawowymi założeniami są zwiększenie przepustowości trasy oraz podniesienie dopuszczalnej prędkości ruchu. Zwłaszcza pierwszy z parametrów wydaje się kluczowy w obliczu spodziewanego zwiększenia liczby kursów realizowanych przez Łódź i Sieradz po otwarciu tunelu średnicowego pomiędzy stacjami Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska.

– Efektem ma być także zwiększenie dostępności kolei i bezpieczeństwa ruchu – podkreśla nasz rozmówca. Prace miałyby też spore znaczenie dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, która utrzymuje ruch regionalny nie tylko do Zduńskiej Woli, ale i do Sieradza. Międzywojewódzkie pociągi osobowe i przyspieszone na zachód od Zduńskiej Woli uruchamiają również Polregio i Koleje Wielkopolskie.

Czy do realizacji ambitnych założeń ostatecznie dojdzie? – Zależy to od dostępności środków na projekty inwestycyjne – studzi zapał przedstawiciel Polskich Linii Kolejowych. W przypadku zaniechania realizacji robót może to skutkować mniejszym stopniem wykorzystania tunelu średnicowego. Podjęcie prac będzie zaś oznaczać długotrwałe utrudnienia, które w krótkim horyzoncie utrudnią rozwój połączeń z wykorzystaniem nowego układu komunikacyjnego Łodzi.

Wkrótce prace o mniejszym zakresie

W maju i czerwcu PLK będą natomiast prowadzić prace na szlaku Zduńska Wola – Sieradz o znacznie mniejszym zakresie. Remont krótkiego odcinka będzie skutkował ograniczeniami w rozkładzie jazdy. Przez kilka tygodni część kursów ŁKA do Sieradza będzie zastępowana autobusami.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5