Partnerzy serwisu:
Pasażer

Łódzkie planuje przewozy po „węglówce”. Prosi PLK o nielikwidowanie przystanków

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-09-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Łódzkie planuje przewozy po „węglówce”. Prosi PLK o nielikwidowanie przystanków
fot. Kasper FiszerPociąg pasażerski na linii 131
Samorząd województwa łódzkiego zadeklarował, że wznowi przewozy pasażerskie na liniach kolejowych nr 131 i 146. Postuluje więc pozostawienie istniejących przystanków kolejowych leżących przy tych trasach, których likwidację zapowiadały wcześniej PKP Polskie Linie Kolejowe. Razem z PKP PLK władze regionu chcą także stworzyć dokumentację dotyczącą łącznicy z linii nr 25 na CMK.

Dziś Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego zaprezentował podczas posiedzena Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego swoje zamierzenia dotyczące transportu kolejowego. W planach regionu ujęte zostały także inwestycje szczebla centralnego, przede wszystkim w zakresie budowy linii Kolei Dużych Prędkości. – To dla nas duża nadzieja – podkreśliła Teresa Woźniak z Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Województwo wnioskuje do PLK o pozostawienie peronów przy „węglówce”

Najważniejszą z informacji było jednak ogłoszenie planów wznowienia ruchu pasażerskiego po linii kolejowej nr 131, czyli tzw. magistrali węglowej. Ma się to stać po zakończeniu modernizacji trasy, gdy na wszystkich jej odcinkach będzie możliwy ruch z wyższymi prędkościami rzędu 120 – 160 km/godz. Plany województwa są istotne, bo wcześniej PKP PLK planowały zlikwidować istniejące przy trasie przystanki kolejowe w związku z brakiem perspektyw na kursowanie pociągów osobowych.

– Ruch na „węglówce” chcemy połączyć z ruchem na linii nr 146 w kierunku Częstochowy – zapowiedziała Teresa Woźniak. – W Chorzewie-Siemkowicach powstałby więc rodzaj węzła. Stąd nasze zabiegi w PLK, by przystanki kolejowe nie zostały zlikwidowane [także tam]. Wszystko jest na dobrej drodze – relacjonowała przedstawicielka Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Będzie dokumentacja łącznic w rejonie Opoczna

UMWŁ postuluje także, by w rejon Chorzewa-Siemkowic docierała jeszcze jedna, nowa linia kolejowa – z Wielunia. – To jest inwestycja bardzo ważna z punktu widzenia spójności terytorialnej regionu, bo dotyczy terenów, które nie mają połączenia z Łodzią – mówiła Ewa Paturalska-Nowak, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego. Na razie jednak nie ma żadnych finansowych gwarancji powodzenia tego przedsięwzięcia.

Samorząd ma natomiast realne zamierzenia dotyczące linii nr 25. – Wspólnie z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi planujemy przygotować studium wykonalności łącznicy od Słomianki na linię CMK – wskazywała Teresa Woźniak (podobna łącznica miałaby powstać także od strony południowej). Zwróciła też uwagę na inwestycje na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce, jakie planuje samorząd województwa świętokrzyskiego, które mogłyby pomóc w odtworzeniu przewozów w ciągu międzywojewódzkim.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5