Łódzki zakład ogólnopolskiego przewoźnika eksploatuje 26 jednostek elektrycznych. Niemal jedna trzecia z nich trafi niebawem na kompleksowe naprawy okresowe. Część pojazdów oczekuje już na przeglądy po ich wyłączeniu z ruchu.
Niedawno swoje plany taborowe na rok 2025 przedstawiła Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Wojewódzki przewoźnik skupi się w najbliższym czasie na
przeglądach czwartego poziomu utrzymania jednostek Impuls produkcji nowosądeckiego Newagu. Podobne działania w odniesieniu do eksploatowanej przez siebie floty podejmie drugi z operatorów realizujący przewozy na rzecz łódzkiego marszałka, spółka Polregio.
Wsparcie przybyło z Lublina
– Nasz łódzki zakład dysponuje obecnie 26 elektrycznymi pojazdami trakcyjnymi, z czego 10 stanowi własność spółki (jednostki ED72Ac, EN57AL oraz EN57) – informuje Zespół Prasowy Polregio. Kolejna piętnastka to zespoły należące do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, które ten dzierżawi ogólnopolskiemu przewoźnikowi – wszystkie to EN57 po gruntownych modernizacjach. Flotę uzupełnia jeden EN57 należący do lubelskiego zakładu spółki, który będzie użytkowany w Łódzkiem tylko do końca lutego.
Dwa z pojazdów – EN57AKM-3005 i EN57AL-1083 – przechodzą aktualnie naprawy lub przeglądy. Dwa kolejne EN57AL oznaczone numerami 1222 i 1556 są wyłączone z ruchu i oczekują napraw. – Na dalsze decyzje urzędu marszałkowskiego czeka również skład EN57AKM-3004, w którym doszło do spalenia kabiny maszynisty – usłyszeliśmy w Polregio.
Sześć jednostek do naprawy okresowej w tym roku
Obecnie gotowych do obsługi połączeń jest zatem 21 EZT. – Na rok 2025 zaplanowane są naprawy pojazdów czwartego poziomu utrzymania dla sześciu jednostek, w tym wspomnianego wyżej EN57AL-1556 – zapowiadają służby prasowe operatora. Na przełomie roku 2025 i 2026 okresowe przeglądy P4 mają przejść dwa kolejne zespoły trakcyjne.
Od momentu przekazania obsługi większości kursów na trasie z Łodzi i Tomaszowa Mazowieckiego do Opoczna i Skarżyska-Kamiennej spółce ŁKA PR Łódź nie utrzymuje natomiast liniowego taboru spalinowego. Wybrane połączenia na tej międzywojewódzkiej linii realizuje zakład świętokrzyski. Na terenie województwa łódzkiego nie ma innych odcinków niezelektryfikowanych, na których ruch prowadziłoby Polregio.